«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد اندک قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال محدودیت عرضه تولید کنندگان اصلی افزایش یافت اگرچه نگرانی ها در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا و تاثیرات آن بر تقاضای سوخت جهانی تشدید یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال محدودیت عرضه تولید کنندگان اصلی افزایش یافت اگرچه نگرانی ها در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا و تاثیرات آن بر تقاضای سوخت جهانی تشدید یافته است.

شاخص نفت برنت 9 سنت معادل 0.2 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 28 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش یک سنت به 39 دلار 76 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت طی هفته اخیر رشد 9 درصدی را تجربه کردند. شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا و کانادا به کمترین میزان خود رسیده در حالی که رشد قیمت منجر به تشویق برخی از تولید کنندگان برای افزایش فعالیت های حفاری شده است.

عراق و قزاقزستان در روز پنجشنبه متعهد شدند که از توافق محدودنمودن عرضه اوپک پلاس پیروی کنند. بهای نفت به دنبال احیای تقاضای سوخت جهانی پس از فروپاشی قیمت ها با شیوع کرونا ویروس تقویت شده است و در حالی که سازمان بهداشت جهانی در روز یکشنبه از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکای شمالی و جنوبی خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197109
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه