«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد اندک قیمت نفت در پی محدودیت عرضه به بازار

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش عرضه از سوی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا با افزایش مواجه شد اگرچه رشد کند اقتصادی بر میزان مصرف سوخت سایه افکنده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش عرضه از سوی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا با افزایش مواجه شد اگرچه رشد کند اقتصادی بر میزان مصرف سوخت سایه افکنده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 5 سنت رشد داشته و به 70 دلار 66 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 12 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 10 سنت معامله شد.

بهای نفت تحت تاثیر کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس و نیز تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا در سال جاری روند صعودی را ثبت کرده است. در نتیجه، دوشاخص برنت و دبلیو تی ای به ترتیب رشد 40 و 30 درصدی را ازابتدای سال جاری تجربه کرده اند.

بانک ING نوشت، بازار جهای نفت به لطف محدودیت عرضه اعضای اوپک پلاس به سمت تثبیت شدن حرکت کرده و تولیدات این اعضا از ماه اکتبر حدود 1.98 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

تولیدات نفت ونزوئلا تخمین زده شده که از 1.19 میلیون بشکه (اکتبر) به 890 هزار بشکه در روز (مارس) رسیده است و در حالی که صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا از 3.33 میلیون بشکه درروز به 2.71 میلیون بشکه کاهش داشته است.

علیرغم این، تولیدات نفت آمریکا از اوایل سال 2018 بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش داشته و به رکورد 12.2 میلیون بشکه رسیده است.

براساس گزارش موسسه نفتی امریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 5آوریل با افزایش 4.1 میلیون بشکه در مجموع به 448.5 میلیون بشکه رسیده است.

صندوق بین المللی پول در خصوص رشد کند اقتصادی هشدار داد و اعلام کرد که بیش از میزان پیش بینی شده روند نزولی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174524
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه