«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از دو درصدی قیمت نفت در پی پایان معافیت‌های خرید نفت از ایران

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تایید گزارشی مبنی بر اینکه همه کشورها مجبور هستند به طور کامل واردات نفت از ایران را به پایان برسانند یا از طرف واشنگتن هدف تحریم قرار گیرند، بیش از دو درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تایید گزارشی مبنی بر اینکه همه کشورها مجبور هستند به طور کامل واردات نفت از ایران را به پایان برسانند یا از طرف واشنگتن هدف تحریم قرار گیرند، بیش از دو درصد افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت رکورد بیشترین میزان خود از نوامبر سال 2018 را شکست و نسبت به آخرین معاملاتش 2.5 درصد رشد را تجربه کرده و به  73 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2.2 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 39 سنت معامله شد.

جاش راجین، مقاله نویس واشنگتن پست نوشت، کشورهای خریدار نفت ایران باید واردات خود از این کشور را به صفر برسانند و در غیر این صورت، توسط آمریکا مورد تحریم قرار می گیرند.

یک منبع آگاه صحت این گزارش را تایید کرده اما سخنگوی وزارت خارجه این اظهارات را رد کرده است.

دولت آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ از برجام تحریم های جدیدی را علیه صاردات نفت ایران اعمال کرده بود وسپس وزارت خارجه آمریکا معافیتهای 180 روزه‌ای را به 8 کشور خریدار نفت و میعانات ایران ارائه کرد.

چین و هند از خریداران اصلی نفت ایران هستد و به دنبال مذاکرات فشرده با مقامات آمریکایی برای تمدید معافیتها هستند.

کره جنوبی نیز از دیگر خریداران کلیدی نفت خام سبک ایران بوده که به میزان چشمگیری وابسته به صنعت آن است.

جاش راجین نوشت، مایک پامپئو اعلام خواهد کرد که از روز دوم ماه مه، واشنگتن دیگر هیچ معافیتی به کشورهای وارد کننده نفت ایران اعطا نخواهد کرد.

استفان اینس، تحلیل گر بازار نفت عنوان کرد: "وزیر امور خارجه آمریکا (مایک پامپئو) و مشاور امنیت ملی (بولتون) بر به زانو در آوردن اقتصاد ایران تمرکز دارند."

وی افزود، پیش بینی می شود که قیمت نفت افزایش پیدا کند.

بازار نفت در صورت به صفر رساندن صادرات نفت ایران با کمبود مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است که کشورهای عضو اوپک و متحدانش در اوایل سال جاری به منظور محدودیت عرضه، تولیدات خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

طبق گزارش بیکر هیوز، شماردکل های حفاری آمریکا کاهش پیدا کرده و به 825 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175166
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه