«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از یک درصدی قیمت نفت پیش از تعطیلات آمریکا و انگلیس

بهای نفت پیش از تعطیلات آمریکا و انگلیس بیش از یک درصد افزایش یافت و اگرچه بیشترین کاهش هفتگی را در سال جاری به دلیل افزایش ذخایر نفت آمریکا و نگرانی هایی در خصوص اقتصاد جهانی تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پیش از تعطیلات آمریکا و انگلیس بیش از یک درصد افزایش یافت و اگرچه بیشترین کاهش هفتگی را در سال جاری به دلیل افزایش ذخایر نفت آمریکا و نگرانی هایی در خصوص اقتصاد جهانی تجربه کرد.

شاخص نفت خام برنت با افزایش 91 سنت معادل 1.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 69 سنت معامله شد و حدود 4.5 درصد افت هفتگی را ثبت کرد.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت 72 سنت معادل 1.2 درصد رشد داشته و به 58 دلار 63 سنت در هر بشکه رسید و اما کاهش هفتگی 6.4 درصدی را تجربه کرد.

نفت خام آمریکا تحت فشار افزایش ذخایر نفت این کشور قرار دارد که به بالاترین سطح کشور از دسامبر 2017 رسیده ونگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی در پی تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین بیشتر شده و به بازارهای جهانی ضربه زده است.

بازارها در روز دوشنبه در انگلیس و آمریکا به ترتیب در پی تعطیلات بانک بهار و روز یادبود بسته خواهد شد.

طبق گزارش AAA، مسافرت و جابه جایی علیرغم گرانی بنزین که حدود سه دلار در هر گالن است، افزایش پیدا می کند.سنگینی سایه افزایش تولیدات نفت آمریکا در بازار نفت احساس می شود و تولیدات قابل توجه نفت شیل منجر شده تا آمریکا پیش از عربستان و روسیه در جمع بیشترین عرضه کنندگان قرار بگیرد.

گزارش ها حاکی از آن است که شرکت انرژی آمریکا در هفته گذشته شمار دکل های حفاری را کاهش داده اند. از طرفی دیگر، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز تصمیم اوپک برای محدودیت عرضه بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177129
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه