«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد حدود یک درصدی قیمت نفت در بازار

بهای نفت حدود یک درصد افزایش داشت که به دلیل موفقیت واکسن کووید-19 علیرغم محدودیت های اعمال شده در برخی از کشورها به منظور جلوگیری از این بیماری برای سومین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت حدود یک درصد افزایش داشت که به دلیل موفقیت واکسن کووید-19 علیرغم محدودیت های اعمال شده در برخی از کشورها به منظور جلوگیری از این بیماری برای سومین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش76 سنت معادل 1.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 44 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 52 سنت معادل 1.2 درصد رشد داشته و به 42 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید و شاخص دبلیو تی ای برای تحویل در سامبر 41 سنت معادل یک درصد افزایش را تجربه کرد و به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 15 سنت معامله شد.

 دو شاخص نفت طی هفته گذشته رشد 5 درصدی را ثبت کردند.پیش بینی ها برای موثر بودن واکسن کرونا منجر به تقویت بازار نفت شد.شرکت داروسازی فایرز در روز گذشته درخواست صدور مجوز برای مصرف اضطراری واکسن این شرکت را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه کرده است.از طرفی دیگر، انتظار می رود که اعضای اوپک پلاس افزایش تولیدات خود را به منظور تقویت بازار به تاخیر بیندازند.

اوپک و متحدانش مانند روسیه  در تاریخ 30 نوامبر و یک دسامبر در خصوص سیاست های محدود نمودن عرضه به بازار گفتگو می کنند که هم اکنون به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز نفت به بازار عرضه می کنند و پیش از این قرار بود به میزان 2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد. از دیگر عوامل تقویت بازار نفت  می توان به نشانه هایی از توافق بر سر بسته محرک اقتصادی آمریکا به منظور جبران خسارات های ناشی از کرونا اشاره کرد.

نگرانی ها در خصوص افزایش عرضه بیش از تقاضا وجود دارد زیرا تولیدات لیبی رشد داشته و به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است. شرکت های انرژی آمریکا برای نخستین بار طی 10 هفته اخیر شمار دکل های حفاری نفت و گاز خود را کاهش دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203886
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه