میهن صنعت :

رشد صادرات خودرو با رفع موانع تولید امکان پذیر است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کیفیت ، قیمت تمام شده و استفاده از فن آوری های به روز از مولفه های مهم جهت صادرات خودرو هستند که باید سرلوحه فعالیت شرکتهای خودروساز قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کیفیت ، قیمت تمام شده و استفاده از فن آوری های به روز از مولفه های مهم جهت صادرات خودرو هستند که باید سرلوحه فعالیت شرکتهای خودروساز قرار گیرد.

حسین گروسی افزود : درصورتی که خودروسازان به سه گزینه قیمت ، کیفیت و تکنولوژی در تولید توجه نمایند قطعا امکان صادرات خودرو در موقعیت کنونی کشور بهتر فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افت 88 درصدی صادرات خودرو در 9 ماهه اول امسال اظهار داشت : هر چند وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید نمودند که هرگونه همکاری خودروسازان با شرکای خارجی به شرط صادرات 30 درصدی باید باشد اما به نظر می رسد چنین شرایطی برای صادرات در جریان همکاری با شرکای خارجی همان گونه که در گذشته نیز توسط شرکتها صورت گرفته ، امروز نیز فراهم است.

وی تاکید کرد : متاسفانه در سال جاری علت اصلی افت 88 درصدی صادرات خودرو ، کاهش تولید خودرو است که با جبران و رونق تولید و توجه به سه مولفه ای که ذکر شد قطعا رشد صادرات را به همراه خواهد داشت چرا که امروز دنیا به دنبال محصولاتی با کیفیت بهتر، قیمت مناسب تر و استفاده از آخرین فن آوری های روز تولیدی است.

نماینده شهریار در خانه ملت افزود : البته اینها نکاتی است که شرایط و زیرساخت های آن فراهم است و تنها عزم و اراده می خواهد تا از حوزه اندیشه به عمل تبدیل شود.

گروسی افزود : باید شرایط افزایش تولید در شرکتهای خودروساز فراهم شود در حالی که همچنان شرکتهای خودروساز با مشکل نقدینگی مواجه هستند بنابراین دولت و شرکتهای خودروساز دراین شرایط باید از طریق راهکارهایی درصدد جبران کمبود نفدینگی خودروسازان باشند.

وی در گفتگو با خبر خودرو، تصریح کرد : در صورتی که افزایش تولید خودرو محقق نشود مسلما بسیاری از برنامه های خودروسازان بر مبنای استراتژی توسعه صنعت خودرو و توسعه صادرات ممکن نخواهد شد.

وی گفت : وزارت صنعت و معدن برای رفع مشکل نقدینگی شرکتهای خودروساز باید راهکاری را در نظر گرفته و مشکل نقدینگی شرکتها را یا از طریق ارائه تسهیلات بانکی و یا فروش اموال مازاد آنها حل نماید تا تولید خودرو نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد : قطعا با توسعه صادرات و ارزآوری که در این راستا وجود دارد قیمت خودرو نیز تا حدودی تعدیل و کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38183
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه