«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد طلا سیاه با نزدیک شدن آمریکا و چین به توافق تجاری

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارشی مبنی برنزدیک بودن توافق تجاری دو کشور آمریکا و چین و نیز کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش با افزایش مواجه شد اگرچه نگرانی هایی در خصوص رشد کند اقتصاد جهانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارشی مبنی برنزدیک بودن توافق تجاری دو کشور آمریکا و چین و نیز کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش با افزایش مواجه شد اگرچه نگرانی هایی در خصوص رشد کند اقتصاد جهانی وجود دارد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 32 سنت معادل 0.5 درصد به به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 39 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 28 سنت معادل 0.5 درصد رشد داشته و به 56 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص های نفت پس از انتشار گزارشی مبنی بر این که اختلاف تجاری چین و آمریکا رو به پایان است، تقویت شدند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، روسای جمهور دو کشور آمریکا و چین با توجه به پیشرفت مذاکرات دو کشور، می توانند در نشست 27 مارس به یک توافق تجاری رسمی برسند.

علاوه براین، این روزنامه به رشد قیمت ها به دلیل محدودن نمودن عرضه به بازار طی دو ماه اخیر اشاره کرده است.

براساس بررسی های انجام شده توسط رویترز، تولیدات نفت اوپک در ماه فوریه با توجه به کاهش عرضه از سوی عربستان و دیگر متحدانش به کمترین میزان خود طی 4 سال اخیر رسیده است و از طرفی دیگر تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا بازار را تحت فشار قرار داده است.

بانک بارکلیز نوشت، صادرات نفت اوپک از ماه نوامبر به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

طبق اعلام تحلیل گران، به نظر می رسد تصاویر عرضه در سال جاری محدود تر شود و شاخص نفت برنت به میانیگن 73 دلار در هر بشکه برسد.

بازار نفت به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا با محدودیت مواجه شده است و طبق گزارش بانک بارکلیز، این تحریم ها عرضه حدود دو میلیون بشکه در روز را تحت تاثیر قرار داده است.

نشانه هایی از افزایش عرضه نفت آمریکا در سال جاری وجود دارد. تولیدات نفت خام  آمریکا از اواخر سال 2018 حدود دو میلیون بشکه در روز رشد کرده و به رکورد 12 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=173004
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه