«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت از سرگرفته شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی دونالد ترامپ برای توافق تجاری با چین و تمایل پکن برای حل و فصل اختلافات تجاری افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی دونالد ترامپ برای توافق تجاری با چین و تمایل پکن برای حل و فصل اختلافات تجاری افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت با افزایش 58 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 95 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 30 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 53 دلار 94 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ در روز دوشنبه اعلام کرد: براین باوراست که پکن صادقانه به دنبال یک توافق تجاری است و در حالی که لیو هی، معاون نخست وزیر چین که ریاست تیم مذاکرات تجاری را برعهده دارد، اظهار کرد: چین مایل است اختلاف تجاری با آمریکا را از طریق مذاکرات آرام حل کند و با تشدید این اختلاف مخالف است.

بهای نفت از آوریل سال 2019 حدود 20 درصد کاهش داشته و تنش های تجاری چین و آمریکا یکی از عوامل این روند نزولی و رشد کند اقتصادی بوده است.

وزارت بازرگانی چین در هفته گذشته از اعمال 5 الی 10 درصد تعرفه گمرکی علیه  5,078کالای آمریکایی نظیر نفت خام و محصولات کشاورزی خبر داد.

دونالد ترامپ در واکنش به این اقدام چین عنوان کرد: به شرکت های آمریکایی دستور داده تا در تلاش برای ساخت محصولات خود در آمریکا باشند و راهی برای توقف فعالیت خود در چین پیدا کنند.

اقدامات اخیر منجر به واکنش شرکت های چینی نیز شده است. شرکت Sinopec خواهان معافیت واردات نفت از آمریکا است.علاوه براین، تحلیلگران پیش بینی می کنند میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 22 آگوست حدود 2.1 میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183954
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه