«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با افت ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار نشست بعدی اوپک پلاس و سطح جدیدی از تولیدات هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار نشست بعدی اوپک پلاس و سطح جدیدی از تولیدات هستند.

شاخص نفت برنت با افزایش 19 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 9 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 17 سنت معادل 0.4 درصد رشد داشته و به 40 دلار 46 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 10 جولای به میزان 8.3 میلیون بشکه کاهش داشته است در حالی که تحلیل گران پیش بینی می کردند که این میزان کاهش برابر با 2.1 میلیون بشکه باشد. این افت حاکی از بهبود تقاضای جهانی علیرغم شیوع کرونا ویروس است.

از طرفی دیگر، سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک و متحدانش و احتمال کاهش محدودیت ها برای عرضه در اواخر روز چهارشنبه هستند.اعضای کلیدی این اتحاد تصمیم گرفتند که تولیدات خود را تا پایان جولای به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و پس از آن، این میزان را به 7.7 میلیون بشکه در روز برسانند.

براساس گزارش اوپک، تقاضای جهانی نفت به دنبال احیای اقتصاد پس از شیوع کرونا ویروس در سال 2021 به رکورد 7 میلیون بشکه خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=198004
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه