«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا

بهای نفت با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا علیرغم روند کاهشی طی معاملات اخیر خود حدود یک درصد افزایش را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا علیرغم روند کاهشی طی معاملات اخیر خود حدود یک درصد افزایش را تجربه کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 54 سنت رشد داشته و به 62 دلار 47 سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 33 سنت به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 63 سنت معامله شد.

شاخص برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در هفته گذشته 7 و 5.5 درصد کاهش را ثبت کردند.

قیمت نفت پس از اطلاعیه نیروی دریایی سپاه مبنی بر توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمزدر ادامه تصرف یک نفتکش حامل سوخت ایرانی توسط انگلیسی ها افزایش پیدا کرد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در روز گذشته اعلام کرد که در صورت نزدیکی پهپادهای ایرانی به کشتی های کشورش، آن ها را نابود خواهند کرد.

دولت آمریکا از سرنگونی یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز خبر داد و در حالی که ایران این ادعای آمریکا را رد کرد.

علاوه براین، نشانه هایی از تمایل فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره به منظور حمایت از اقتصاد  از دیگر عوامل تاثیر گذار بازار نفت است.

رئیس بانک مرکزی آمریکا با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس این کشور با اشاره به کاهش رشد اقتصادی، کند شدن روند صعود نرخ تورم و افزایش تنش‌های تجاری اعلام کرد که فدرال رزرو در طول هفته‌های آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

شرکت های انرژی آمریکا از کاهش شمار سکوهای حفاری خود خبر دادند که در هفته منتهی به 19 جولای با کاهش 5 سکو حفاری در مجموع به 779 واحد رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی براین باور است که قیمت های نفت به دلیل چشم انداز تقاضای جهانی افزایش پیدا نمی کند و پیش بینی خود را برای تقاضای نفت را در سال 2019 از 1.2 میلین بشکه به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180837
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه