«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با بازگشت مردم به زندگی عادی در آمریکا

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش امیدواری و اطمینان بازار از احیای تقاضا پس از لغو محدودیت های اعمال شده در پی شیوع کرونا ویروس افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش امیدواری و اطمینان بازار از احیای تقاضا پس از لغو محدودیت های اعمال شده در پی شیوع کرونا ویروس افزایش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت 50 سنت معادل 1.3 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 36 سنت معامله شد و نفت خام برنت با افزایش 56 سنت معادل 1.4 درصد به 41 دلار 36 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص طی معاملات اخیر کاهش پیدا کرده است.

محدودیت های نیویورک سیتی (بیشترین شهر درگیر با کرونا در آمریکا) بعد از سه ماه در روز دوشنبه لغو شد و بازگشت مردم به زندگی عادی پیش بینی می شود که تقاضای نفت افزایش یابد. بررسی های رویترز حاکی از آن است که ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر 1.5 میلیون بشکه کاهش داشته است و تحلیلگران تخمین زده اند که ذخایر بنزین در هفته منتهی به 5 جون حدود 100 هزار بشکه افت را تجربه کرده است.

اوپک و متحدانش مانند روسیه، اوپک پلاس در روز شنبه تصمیم گرفتند که توافق کاهش 9.2 میلیون بشکه در روز از تولیدات خود را تا آخر ماه جولای تمدید کنند اگرچه عربستان سعودی به همراه کویت و امارات متحده عربی قصد ندارند تا کاهش اضافی 1.18 میلیون بشکه در روز را  تا آخر ماه جولای ادامه دهند.از طرفی دیگر، لیبی که از ماه ژانویه از چرخه تولید خارج شده، تولیدات خود را از سرگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196647
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه