«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال افزایش تقاضا در چین

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش تقاضای نفت در پالایشگاه های چینی افزایش پیدا کرد و در حالی که گزارش ها حاکی از کاهش ذخایر نفت آمریکا و نیز محدودیت عرضه به بازار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش تقاضای نفت در پالایشگاه های چینی افزایش پیدا کرد و در حالی که گزارش ها حاکی از کاهش ذخایر نفت آمریکا و نیز محدودیت عرضه به بازار است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 21 سنت معادل 0.29 درصد به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 93 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 40 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 64 دلار 45 سنت در هربشکه رسید.

بنجامین لو، تحلیل گر بازار عنوان کرد: "قیمت نفت آتی به دلیل کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و محدودیت عرضه به بازار که در حال حاضر دلیل اصلی رشد قیمت ها است، تقویت شد."

طبق گزارش اداره ملی آمار، ظرفیت پالایشگاه های چین در ماه مارس نسبت به اوایل سال جاری حدود 3.2 درصد رشد داشته و به 53.04 میلیون بشکه (12.49 میلیون بشکه در روز) رسیده است.

رشد تقاضای پایدار چین به دلیل کاهش تولیدات اوپک و متحدانش به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز است. علاوه براین، عرضه نفت به بازار در سال 2019 به دنبال تحریم های آمریکا علیه دو عضو اوپک (ایران و ونزوئلا) محدود شد.

کاهش صادرات نفت در سال جاری منجر شد که دبلیو تی ای و برنت به ترتیب رشد 40 و 30 درصدی را تجربه کنند.

اوپک و متحدانش در ماه جون در خصوص ادامه سیاست های کاهش عرضه به بازار گفتگو خواهند کرد البته به نظر می رسد که روسیه تمایلی به کاهش عرضه نفت ندارد.

شرکت روسی گازپروم نفت پیش بینی می کند که توافق میان اوپک و متحدانش در نیمه نخست سال جاری پایان یابد.

کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا از دیگر عوامل رشد قیمت نفت است. براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 12آوریل 3.1 میلیون بشکه افت داشته و به 452.7  میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیل گران پیش بینی می کردند که رشد 1.7 میلیون بشکه ای را ثبت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174954
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه