«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال برنامه چین برای واردات نفت

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال برنامه چین برای واردات حجم زیادی از نفت خام آمریکا در ماه های آگوست و سپتامبر افزایش یافت اگرچه نگرانی هایی مربوط به احیای تقاضای جهانی پس از شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال برنامه چین برای واردات حجم زیادی از نفت خام آمریکا در ماه های آگوست و سپتامبر افزایش یافت اگرچه نگرانی هایی مربوط به احیای تقاضای جهانی پس از شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 21 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 45 دلار یک سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 27 سنت معادل 0.5 درصد رشد داشته و به 42 دلار 28 سنت در هر بشکه رسید.

شرکت های دولتی چین به طور آزمایشی تانکرها را برای حمل حداقل 20 میلیون بشکه نفت در ماه های آگوست و سپتامبر رزرو کردند.

برنامه چین (بزرگترین وارد کننده جهان) برای واردات نفت و همچنین لغو محدودیت های ناشی از ویروس کرونا منجر به تقویت قیمت ها شده است اگرچه شروع موج دوم در برخی از کشورها می تواند بر این روند تاثیر بگذارد.

بانک ANZ تخمین زده است که تقاضا طی 4 ماه گذشته حدود 8 میلیون بشکه افزایش داشته و به 88 میلیون بشکه در روز است که این میزان در مقایسه با سال گذشته، 13 میلیون بشکه در روز کمتر است.

سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک ومتحدانش در هفته جاری هستند و از طرفی دیگر شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا در رکود پایین ترین میزان خود قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199564
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه