«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در روز سه شنبه 9 دی 99

بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل پیش بینی هایی برای افزایش تقاضای سوخت در پی امضای مصوبه کمک های مالی همه گیری کرونا توسط ترامپ و توسعه آن و همچنین توافق برگزیت و به دنبال ثبات تجاری میان اروپا و انگلیس رشد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل پیش بینی هایی برای افزایش تقاضای سوخت در پی امضای مصوبه کمک های مالی همه گیری کرونا توسط ترامپ و توسعه آن و همچنین توافق برگزیت و به دنبال ثبات تجاری میان اروپا و انگلیس رشد کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 23 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 51 دلار 9 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش 23 سنت به 47 دلار 85 سنت در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت نفت با رشد سهام آسیا اتفاق افتاد و افزایش سهام ژاپن رکورد 30 ساله خود را شکست که در واقع تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بیشتر به دلیل احتمال افزایش پرداخت به شهروندان آمریکایی از 600 به 2000 دلار است. از طرفی دیگر برخی از تحلیلگران بر این باورند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 21 دسامبر حدود 2.1 میلیون بشکه کاهش پیدا کند اگرچه پیدایش یک نوع جهش یافته از ویروس کرونا منجر به تشدید محدودیت ها شده و بر بازار نفت سایه افکنده است.

اعضای اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) قرار است که در نشست 4 ژانویه در خصوص بازار نفت و چشم انداز آن گفتگو کنند. اوپک و متحدانش تولیدت خود را به منظور تقویت بازار محدود کردند و قرار است که از ژانویه به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهند. روسیه  از افزایش تولید نفت به مقدار روزانه 500 هزار بشکه در ماه فوریه حمایت می‌ کند.

وزیر انرژی روسیه؛ الکساندار نواک در روز دوشنبه اعلام کرد: پیش بینی می شود که تا سال 2021 حدود 5 الی 6 میلیون بشکه در روز تقاضای اضافی نفت باشد و تحت تاثیر این پاندمی به طور کامل بهبود نیابد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205730
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه