«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در پی حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان افزایش پیدا کرد و سرمایه گذاران چشم انتظار حل اختلاف تجاری چین و آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان افزایش پیدا کرد و سرمایه گذاران چشم انتظار حل اختلاف تجاری چین و آمریکا هستند.

شاخص نفت خام برنت با افزایش 64 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 28 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 55 سنت رشد داشته و به 55 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید.

یکی از خطوط گاز طبیعی در میدان نفتی الشیبه از طریق پهپادهای انتحاری نیروهای حوثی مورد هدف قرار گرفت که در نتیجه آن آتش سوزی محدود رخ داد و اما تأثیری در روند تولید نفت این میدان نفتی و نفت آرامکو نداشت و آتش سوزی مهار شد.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید عنوان کرد که مذاکرات تجاری برای حل اختلاف دو کشور آمریکا و چین طی 10 روز انجام می شود و می تواند منجر به حل اختلاف دو کشور شود.

از طرفی دیگر، اوپک پیش بینی خود برای تقاضای نفت را حدود 40 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 1.10 میلیون بشکه در روز رساند.

علاوه براین، افزایش تولیدات نفت آمریکا منجر به روند نزولی قیمت ها خواهد شد و شرکت انرژی آمریکا برای نخستین بار طی هفت هفته متوالی شمار سکو های حفاری خود را افزایش دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183378
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه