«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در پی خوش بینی سرمایه گذاران به احیای تقاضا

بهای نفت در روز سه شنبه در پی کاهش تولیدات از سوی اوپک و همچنین خوش بینی به احیای تقاضای سوخت در جهان به بیشترین میزان خود طی 13 ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه در پی کاهش تولیدات از سوی اوپک و همچنین خوش بینی به احیای تقاضای سوخت در جهان به بیشترین میزان خود طی 13 ماه اخیر رسید.

شاخص نفت برنت با افزایش 48 سنت معادل 0.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 4 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 45 سنت معادل 0.8 درصد رشد داشته و به 58 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت بیشترین میزان خود از ژانویه 2020 را تجربه کردند.

کاهش اضافی عرضه به بازار از سوی عربستان سعودی و در نتیجه افت تولیدات اعضای اوپک و متحدانش منجر شده تا قیمت شاخص ها تقویت شده و بازار به تعادل برسد.از طرفی دیگر خوش بینی سرمایه گذاران به احیای تقاضا پس از موفقیت آمیز بودن روند واکسیناسیون نیز بی تاثیر نبوده است و تضعیف ارزش دلار نیز یکی دیگر از موارد بهبود قیمت ها تلقی می شود.

سرمایه گذاران در حال حاضر چشم انتظار میزان ذخایر نفت آمریکا هستند که گزارش های اخیر حاکی از آن است که میزان ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته افزایش داشته است اگرچه برای اطلاع از آمار دقیق باید منتظر ماند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207486
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه