«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در پی کاهش نرخ بیکاری آمریکا

بهای نفت پس از اینکه نگرانی های بازار مالی به دلیل رشد اشتغال امریکا برطرف شد، افزایش پیدا کرد اگرچه قیمت نفت خام با افت هفتگی 5درصدی برای دومین هفته متوالی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پس از اینکه نگرانی های بازار مالی به دلیل رشد اشتغال امریکا برطرف شد، افزایش پیدا کرد اگرچه قیمت نفت خام با افت هفتگی 5درصدی برای دومین هفته متوالی مواجه شد.

قیمت نفت خام 66 سنت معادل 1.14 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 37 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 36 سنت معادل 0.7 درصد به 52 دلار 81 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت در هفته گذشته 5.7 درصد کاهش داشته و بیشترین افت هفتگی را از ماه جولای ثبت کرد و شاخص دبلیو تی ای 5.5 درصد افت هفتگی داشته است.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد گروه فیوچر پرایس گفت:«بازار نفت در موضوعات کلان اقتصادی تثبیت شده و لزوما موضوع عرضه و تقاضا مطرح نیست.»

براساس گزارش دپارتمان کار آمریکا، اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر رشد داشته و نرخ بیکاری به کمترین میزان خود طی 50 سال اخیر (3.5درصد) رسیده است.

این گزارش در پی گزارش رشد کند اقتصادی از جمله کاش بی سابقه فعالیت های تولیدی طی 10 سال گذشته منتشرشد.

کارستن فریش، تحلیل گر کامرز بانک در این خصوص گفت:«به نظر می رسد که بحران در بخش تولید به بخش خدمات نیز راه پیدا کرده که خبر خوبی برای تقاضای نفت نیست که علاوه برآن، تقاضا برای حمل و نقل کالا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.»

از طرفی دیگر، وزیر انرژی عربستان در روز پنجشنبه اعلام کرد که بازسازی تاسیسات نفتی آرامکو انجام شده و تولیدات نفت به روال عادی باز خواهد گشت.

علاوه براین، سرمایه گذاران چشم انتظار تنش های سیاسی میان ایران و آمریکا هستند. دولت فرانسه اعلام کرده که ایران و آمریکا تا یک ماه دیگر مذاکره کنند و به نظر می رسد که افزایش فعالیت های هسته ای تهران در ماه نوامبر منجر به تشدید تنش ها شود.

شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 4 اکتبر شمار سکوهای حفاری خود را به میزان 3 عدد کاهش داده و در مجموع به 710 واحد رساندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186696
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه