«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد قیمت نفت علیرغم افزایش صادرات نفت ایران

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی کاهش عرضه از سوی اوپک و نیز تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران افزایش پیدا کرد و همچنان نزدیک به بیشترین میزان خود در سال 2019 معامله می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی کاهش عرضه از سوی اوپک و نیز تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران افزایش پیدا کرد و همچنان نزدیک به بیشترین میزان خود در سال 2019 معامله می شود.

طیق گفته ی تحلیلگران، رشد کند اقتصادی و افزایش تولید نفت آمریکا علیرغم رشد قیمت نفت بر بازار سایه افکنده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 13 سنت معادل 0.2 درصد رشد داشته و به 66 دلار 83 سنت در هر بشکه رسیده است و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 30 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 39 سنت معامله می شود.

بهای نفت با محدودیت عرضه از سوی اوپک و متحدانش تقویت شده است. پیش بینی می شود که اوپک و عربستان طی ماه مارس سال جاری، صادرات محموله های نفت خام به آسیا را در راستای محدودنمودن عرضه به بازار کاهش دهند.

اوپک و متحدانش نظیر روسیه در سال گذشته تصمیم به کاهش عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز گرفتند.

بانک فرانسوی پاریباس نوشت، انتظار می رود که تولیدات عربستان در سه ماهه نخست سال 2019 به کمتر از 10.31 میلیون بشکه در روز برسد و برهمین اساس، پیش بینی می شود که نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب به میانگین 73 و 66 دلار برسد.

تحریم های امریکا علیه ونزوئلا و ایران نیز از دیگر عوامل تقویت شاخص های نفت در بازار است.

صادرات نفت ایران علیرغم تحریم های نفتی آمریکا به بیش از میزان پیش بینی شده در ماه ژانویه رسید و طبق اطلاعات منتشر شده، به میانگین 1.25 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می کردند که صادرات نفت ایران با وجود تحریم های آمریکا به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برسد.

تولیدات نفت آمریکا در سال گذشته نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته و به رکورد 11.9 میلیون بشکه رسیده است که طبق اعلام بانک پاریباس، رشد تولیدات نفت امریکا می تواند تا پایان سال جاری منجر به افت شاخص های نفت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172500
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه