«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد نزدیک به دو درصدی قیمت نفت

بهای نفت به دنبال اظهارات مقامات رسمی آمریکا و نیز افزایش خوش بینی به توافق نهایی آمریکا و چین نزدیک به 2 درصد افزایش یافت اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش عرضه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال اظهارات مقامات رسمی آمریکا و نیز افزایش خوش بینی به  توافق نهایی آمریکا و چین نزدیک به 2 درصد افزایش یافت اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش عرضه وجود دارد.

شاخص نفت برنت یک دلار و 2 سنت معادل 1.6 درصد رشد داشته وبه 63 دلار 30 سنت در هر بشکه رسید ونفت وست تگزاس اینترمیدیت 95 سنت معادل 1.7 درصد رشد داشته وبه ازای هر بشکه نفت 57 دلار 72 سنت معامله شد.

دو شاخص برنت ودبلیو تی ای نخستین رشد هفتگی خود را ثبت کردند وبه ترتیب افزایش 1.3 و 0.8 درصدی را طی هفته گذشته تجربه کردند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا طی مصاحبه با شبکه بیزینس فاکس اعلام کرد که به احتمال خیلی زیاد آمریکا به توافق نهایی در فازاولیه با چین دست پیدا خواهد کرد. مذاکرات در خصوص توافق تجاری چین و آمریکا طی مکالمات تلفنی در روز گذشته پیگیری شد.

گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی بازار نفت را تحت فشار قرار دارد و براساس این گزارش، پیش بینی می شود که تولیدات نفت کشورهای غیر اوپک در سال آینده به میزان 2.3 میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد در حالی که درسال جاری 1.8 میلیون بشکه در روز بود.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نیز عنوان کرد که به نظر می رسد رشد تولیدات نفت آمریکا درسال 2020 کند شود البته از طرفی دیگر، پیش بینی می شود که تقاضا برای نفت اوپک کاهش یابد.

کشورهای عضو اوپک اعلام کردند که میانیگن تقاضای نفت در سال آینده 29.58 میلیون بشکه در روز است که 1.12  میلیون بشکه در روز کمتر از سال 2019 است.

اوپک و متحدانش تولیدان نفت خود را در سال جاری محدود کردند و در 5 الی 6 دسامبر در خصوص تمدید آن گفتگو خواهند کرد. تولیدات نفت آمریکا به روند صعودی خود ادامه می دهد وبه رکورد 13 میلیون بشکه در روز رسیده که در سال 2019 و 2020 نیز افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188523
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه