«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد 10 درصدی قیمت نفت خام با تشدید تنش ها میان آمریکا و ایران

بهای نفت در روز گذشته حدود یک درصد افزایش یافت و نفت خام آمریکا و برنت در پی احتمال حمله آمریکا به ایران و اختلالات عرضه در خاورمیانه به ترتیب رشد 10 و 5 درصدی را در هفته اخیر تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز گذشته حدود یک درصد افزایش یافت و نفت خام آمریکا و  برنت در پی احتمال حمله آمریکا به ایران و اختلالات عرضه در خاورمیانه به ترتیب رشد 10 و 5 درصدی را در هفته اخیر تجربه کردند.

لازم به ذکر است که قیمت آتی بنزین آمریکا به دنبال آتش سوزی گسترده در فیلادلفیا رشد 4 درصدی را ثبت کرد.

جیم ریت بوش نوشت، « افزایش تنش ها میان آمریکا و ایران به عنوان نخستین محرک برای افزایش ارزش نفت محسوب می شود.»

طبق گفته ی تحلیل گران، در حالی که تشدید تنش های سیاسی میان آمریکا و ایران منجر به افزایش قیمت ها شده است، احتمال تمدید توافق محدودیت عرضه از سوی اوپک و متحدانش، بهبود روابط تجاری چین و آمریکا و آتش سوزی فیلادلفیا نیز بر روند صعودی شاخص ها تاثیر گذار بوده است.

نفت خام برنت 72 سنت معادل 1.1 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 17 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 47 سنت معادل 0.8 درصد افزایش یافت و به 57 دلار 54 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت برای نخستین بار طی 5 هفته متوالی رشد 5 درصدی داشته و دبلیو تی ای با افزایش 10 درصدی بیشترین رکورد هفتگی خود را از دسامبر سال 2016 ثبت کرد.

نفت خام برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در روز پنجشنبه به دنبال سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 4.3 و 5.4 درصد افزایش پیدا کرد.

در اطلاعیه سپاه آمده است، هواپیما وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود که توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردیداگرچه افسر نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.

دونالد ترامپ در روزجمعه تایید کرد که حمله نظامی علیه ایران برنامه ریزی شده بود اما آن را متوقف کردو دلیل آن جلوگیری از تلفات بوده است.

مقامات ایرانی به رویترز اعلام کردند که آمریکا به ایران از طریق عمان هشدار داده و تهدید به حمله کرده است.

ترامپ در روز جمعه در خصوص  ثبات بازار نفت و تنش های سیاسی با ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کرد. با توجه به اخبار منتشر شده، چشم انداز تقاضای نفت بهبود یافته و تضیف ارزش دلار به تقویت بازار نفت کمک کرده است.

شرکت های انرژی آمریکا نیز برای نخستین بار طی سه هفته متوالی از افزایش شمار سکوهای حفاری خبر دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178788
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه