میهن صنعت :

رشد 151 درصدی صادرات کالا از مرز مهران

میهن صنعت : سرپرست گمرک ایلام گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرپرست گمرک ایلام گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران صادر شده است.

 

 

خلیل حیدری در گفت و گو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: مرز بین‌المللی مهران یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تردد زوار و فعالیت‌های صادراتی تجار دو کشور ایران و عراق به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به افزایش صادرات انواع کالا از مرز مهران افزود: در سال 91 بیش از یک میلیارد دلار کالا از مز بین المللی مهران صادر شده که نسبت به سال 90 حدود 151 درصد رشد داشته است.

 

 

حیدری میوه و تره بار، محصولات ایران خودرو و سایپا دیزل، صنایع پلاستیکی و فلزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر و موزائیک از جمله کالا های صادرشده به کشور عراق عنوان کرد.

 

 

سرپرت گمرک استان با بیان اینکه در حال حاضر مرز بین‌المللی مهران دارای شرایط مطلوبی برای صادرات کالا به کشور عراق است، تصریح کرد: روزانه بیش از 600 کامیون انواع کالا از طریق این خروجی به کشور عراق صادر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای مرز مهران و نزدیک‌ترین راه به کشور عراق اگر مورد حمایت بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران صادرات و تولید کشور قرار بگیرد، شاهد رونق هر چه بیشتر این مرز خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16231
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه