«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد 3 درصدی قیمت نفت در پی تلاش های اوپک برای کاهش عرضه

بهای نفت پس از تشریح جزییات فعالیت های اوپک برای کاهش عرضه به بازار و همچنین افزایش امیدواری به حل اختلاف آمریکا و چین با افزایش 3 درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پس از تشریح جزییات فعالیت های اوپک برای کاهش عرضه به بازار و همچنین افزایش امیدواری به حل اختلاف آمریکا و چین با افزایش 3 درصدی مواجه شد.

نفت خام برنت با افزایش 1 دلار 64 سنت  معادل 2.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 82 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1 دلار 70 سنت معادل 3.3 درصد رشد داشته و به 53 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید.

 اوپک در روز گذشته فهرستی از کاهش تولید های اعضای خود و متحدانش برای 6 ماهه نخست سال 2019 را برای ایجاد تعادل در بازارمنتشر کرد.

فیل فلین، تحلیل گر گروه پرایس فیوچر در این خصوص عنوان کرد:«این لیست این پیام را به بازار می فرستد که تولید کنندگان نفت برای کاهش عرضه جدی هستند و من تصور می کنم که آنها به ویژه عربستان به دنبال کاهش عرضه بیش از این میزان هستند.»

اوپک و متحدانش ازجمله روسیه در دسامبر تصمیم گرفتند تا برای مبارزه با افزایش عرضه و تعادل بازار و نیز خنثی کردن فعالیت های آمریکا برای افزایش عرضه تولیدات خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

گزارش ماهانه اوپک حاکی از آن است که این سازمان پیش از آغاز اجرای توافق کاهش تولید، بیشترین کاهش تولید ماهانه خود را طی 2 سال اخیر ثبت کرده است.

علاوه براین، بازارهای جهانی به دنبال احتمال حل اختلاف تجاری پکن و واشنگتن تقویت شده اند اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش تولیدات آمریکا و کاهش تقاضا وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=170960
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه