«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد 33 سنتی شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا و همچنین خوش بینی به احیای اقتصاد پس از پاندمی کرونا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا و همچنین خوش بینی به احیای اقتصاد پس از پاندمی کرونا افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 33 سنت به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 91 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 33 سنت رشد داشته و به 43 دلار 9 سنت در هر بشکه رسید.

ذخایر نفت آمریکا در هقته منتهی به 28 آگوست به میزان 6.4 میلیون بشکه کاهش داشته و به 501.2 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 1.9 میلیون بشکه باشد. از طرفی دیگر، ذخایر بنزین نیز بر خلاف انتظار تحلیلگران به میزان 5.8 میلیون بشکه افت داشته است.

فعالیت های تولیدی آمریکا در ماه آگوست با توجه به افزایش سفارش ها شتاب گرفته و منجر به بهبود بازار نفت و وال استریت شده است. شرکت های انرژی فعالیت خود را در خلیج مکزیک پس از طوفان لورا و مارکو از سرگرفته اند اگرچه 71 مورد از 643 پلتفرم موجود در خلیج مکزیک تخلیه شده اما به نسبت 117 مورد روز دوشنبه، کاهش چمشگیری داشته است.

براساس گزارشات منتشر شده، تولیدات نفت اوپک و سایر متحدانش در ماه آگوست به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200254
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه