«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد 4 درصدی قیمت نفت در پی مذاکرات تجاری چین و آمریکا

بهای نفت در پی پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری دو کشور چین و آمریکا و انتشار داده های اقتصادی قوی تر از انتظار در کنار افزایش فعالیت های تولیدی و اشتغال دو غول اقتصادی جهان نزدیک به 4 درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری دو کشور چین و آمریکا و انتشار داده های اقتصادی قوی تر از انتظار در کنار افزایش فعالیت های تولیدی و اشتغال دو غول اقتصادی جهان نزدیک به 4 درصد رشد را تجربه کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 2 دلار 7 سنت معادل 3.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 69 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 دلار 2 سنت معادل 3.7 درصد رشد داشته وبه 56 دلار 20 سنت در هر بشکه رسید.

مذاکرات تجاری چین و آمریکا به خوبی پیش می رود و بنا به گفته ی یک مقام رسمی دولت ترامپ، آمریکا قصد دارد تا در ماه جاری توافق اولیه را امضا کند.

رسانه های دولت چین اعلام کردند که دوغول اقتصادی جهان طی جلسات و تماس های تلفنی پی در پی به یک "اجماع در اصول" رسیده اند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید عنوان کرد: مذاکره کننده های پکن و واشنگتن طی نهایی کردن فاز اولیه این توافق به یک "پیشرفت خیلی بزرگ" دست یافته اند اگرچه 100 درصد این توافق نهایی نشده است.

هر دوشاخص نفت در اوایل هفته گذشته به دلیل افزایش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کردنداگرچه اختلاف های تجاری چین و آمریکا و نیز رشد کند اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضا نیز بی تاثیر نبوده است.

گین مک گیلیان، تحلیلگر بازار گفت: بازار نفت در هفته گذشته در پی نگرانی هایی در خصوص رشد کند اقتصادی به دلیل وضعیت نامشخص روابط تجاری چین و آمریکا و افزایش قابل توجه ذخایر نفت روند نزولی را طی کرد.

علاوه براین، قیمت نفت آمریکا پس از نشتی در داکوتای شمالی و در نتیجه بسته شدن خط لوله کی استون با ظرفیت 590 هزار بشکه در روز تقویت شد.

گسترش فعالیت های تولیدی کارخانه های چین منجر به خوش بینی در خصوص روند روبه رشد اقتصاد جهانی شده که کاهش نرخ بهره و گزارش های مثبت از وضعیت اشتغال آمریکا نیز تاثیر گذار است.

51 اقتصاددان و تحلیلگر بازار براین باورند که قیمت نفت خام برنت در سال جاری با میانگین 64 دلار 16 سنت در هر بشکه معامله شود و در سال آینده به 62 دلار 38 سنت برسد.

تولیدات نفت آمریکا در ماه اکتبر حدود 600 هزار بشکه افزایش داشته و به رکورد 12.4 میلیون بشکه رسیده است و قیمت نفت به دلیل کاهش ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی تقویت شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188031
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه