میهن صنعت گزارش می دهد:

رقابت نفس گیر چینی ها با تسلا!

استارت اپ چینی Nio در هفته ی اخیر، نخستین خط تولید انبوه خودرو تمام الکتریکی خود را راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این شرکت کوچک چینی با شرکت آمریکایی تسلا در بازار چین به رقابت می پردازد و با معرفی این نسخه جدید، پیش بینی می شود بازار رقابت میان این دو تولید کننده ی خودروهای الکتریکی داغ شود.

خودروی ES8 با قیمت پایه ی 67 دلار 765 سنت به بازار عرضه می شود و این در حالی است که شروع قیمت ها برای خرید نسخه ی Model X تسلا در بازار چین برابر با 126 دلار 470 سنت است.

علاوه بر آن، استارت آپ Nio از مزایای یارانه های دولتی اختصاص یافته به خودروهای الکتریکی نیز بهره می برد.

ویلیام لی، موسس شرکت نیو در مصاحبه ی خود عنوان کرد: "ما پیش بینی می کنیم، فروش خودروهای تسلا  پس از عرضه خودروهای خود به بازار  تخت تاثیر قرار گرفته و با کاهش مواجه شد."

 

وی در ادامه افزود، " شرکت تسلا از رقیبان اصلی برند ما به شمار می رود و در آینده ای نزدیک، مشتریان با چالش انتخاب میان محصولات برند ما و تسلا مواجه خواهند شد."

خودروی ES8 از یک سیستم هوش مصنوعی بهر برده که قابلیت پیمودن 100 کیلومتر در ساعت را در مدت زمان 4.4 ثانیه دارد و هم چنین امکان سفارش نسخه ی  7 صندلی آن وجود دارد.

دولت پکن برای مقابله با آلودگی هوا به دنبال سرمایه گذاری در بخش خودروهای الکتریکی است و از برنامه های اخیر آن می توان به توسعه شبکه ی شارژ باتری ها اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=141213
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه