میهن صنعت:

رودستر کوچک در نمایشگاه توکیو / عکس

دایهاتسو در نمایشگاه توکیوی امسال خودروی مفهومی کوپن را در معرض نمایش قرار می دهد که ارزش اطلاع رسانی را دارد. کمتر از سه هفته دیگر این نمایشگاه در توکیو برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدت زیادی است که از کشور ژاپن خودروی رودستر اندازه کوچک (kei-sized) جدید عرضه نشده بود اما نمایشگاه بین المللی خودروی توکیو فرصتی را فراهم کرد که خودروسازان ژاپنی دوباره شانس خود را در عرضه این خودروها امتحان کنند. امسال علاوه بر آن که شرکت خودروسازی هوندا از خودروی مفهومی S660 خود رونمایی می کند که به نوعی جانشین خودروی بیت است، شرکت خودروسازی دایهاتسو نیز خودروی مفهومی خود را با نام کوپن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد. در ابتدا نام این خودرو با حرف انگلیسی C شروع می شد و Copen نوشته می شد اما امسال قرار است به جای حرف C از حرف K استفاده شود و نام آن به Kopen تغییر یافته است.

کوپن دایهاتسو یک رودستر کوچک است که به نوعی مینیاتوری از آئودی TT است. آئودی هم این خودرو را برای بازار خودروهای موسوم به Kei در ژاپن طراحی کرده بود اما به خاطر تعصبی که ژاپنی ها به محصولات وطنی دارند خودروی موفقی از آب در نیامد و آئودی مجبور شد آن را در بازارهای جهانی عرضه کند؛ برای این کار هم مجبور شد به جای موتور 660 سی سی از یک موتور 1300 استفاده کند. این خودرو بعد از یک دهه تلاش ناموفق سال گذشته از خطوط تولید کنار رفت.

در این یک دهه دایهاتسو ورود به این عرصه را سبک و سنگین کرده و امسال تصمیم گرفته است که با نظرسنجی در نمایشگاه بین المللی توکیو میزان استقبال و احتمال موفقیت این خودرو جدید را بسنجد. نکته دیگر این که دایهاتسو می خواهد به همان استاندارد خودروهای Kei وفادار مانده و از موتور با حجم 660 سی سی بهره بگیرد. برای این کار موتور 3 سیلندر با گیربکس سی وی تی [مخصوص گیربکس های اتوماتیک] در نظر گرفته که طول این موتور کمتر از 135 اینچ است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28562
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه