میهن صنعت :

روند توليد و قيمت خودرو عــادي مـي‌شـود

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از توقف روند كاهش توليد خودرو از مهرماه امسال خبر داد.


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از توقف روند كاهش توليد خودرو از مهرماه امسال خبر داد.

محسن صالحي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: براي رفع مشكلات فعلي صنعت خودرو تمهيداتي انديشيده شده تا در نيمه دوم امسال روند توليد خودرو به روند عادي آن بازگردد.

وي با بيان اينكه محدوديت‌هايي كه در صنعت خودرو وجود داشت، به مرور ايجاد شده و به مرور نيز در حال برطرف شدن است، خاطرنشان كرد: طبق تمهيدات صورت گرفته در مهر ماه امسال نبايد كاهش توليد خودرو داشته باشيم؛ به‌گونه‌اي كه توليد مهر 1391 برابر با توليد مهر سال 1390 خواهد بود.

معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اينكه آيا با توقف روند كاهش توليد خودرو، شاهد آغاز روند رشد توليد نيز خواهيم بود؟ اظهار كرد: به هر حال روند توليد خودرو به حالت عادي بازخواهد گشت. البته ممكن است توليد مجموع سال 1391 كمتر از مجموع سال 1390 باشد، زيرا جبران تمام كاهش توليد نيمه اول در نيمه دوم سال دشوار است.

صالحي‌نيا در خصوص تاثير توقف روند كاهش توليد بر قيمت خودرو در بازار، اظهار كرد: بخشي از افزايش قيمت برخي از خودروها در بازار ناشي از كاهش عرضه اين محصولات است كه با برنامه‌ريزي صورت گرفته و رشد توليد قيمت اين خودروها در بازار نيز كاهش خواهد يافت.

به گزارش ايسنا، معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در همين زمينه گفته است:پيش‌بيني مي‌شود با روند در پيش گرفته شده از سوي خودروسازان روند كاهشي توليد خودرو كاهش يابد و برآوردها اين است كه در مهر و آبان روال عادي توليد خودرو از سر گرفته شود.

زضا فاطمي‌امين گفت: در زمينه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به اين سمت رفته‌اند كه مدت پرداخت طلب معوق قطعه‌سازان را كاهش دهند.

دبير كارگروه پايش توليد تاكيد كرد: تدابير ديگري هم در زمينه مشكلات مربوط به خودروسازان لازم است كه از سوي بانك مركزي پيگيري شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اكنون به دليل مصرف زياد فولاد در كشور سالانه نزديك به 7 ميليون تن فولاد وارد مي‌شود كه پيش‌بيني مي‌كنيم با طرحهاي در حال احداث از سوي شركت ايميدرو و بخش خصوصي سال آينده كل توليد فولاد در داخل كشور انجام شود.

او با بيان اين‌كه فولاد هم در توليد و هم در مصرف يك شاخص صنعتي محسوب مي‌شود، اظهاركرد: در اين شاخص طي ماههاي مرداد و شهريور افزايش توليد را شاهد بوديم و اين نشان از فعال بودن صنايع پايين دستي و مصرف‌كنندگان و نياز به توليد بيشتر فولاد دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3244
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه