«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند نزولی قیمت نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان در آمریکا و اروپا و همچنین اعمال محدودیت های شدیدتر در کالیفرنیا پیش از کریسمس کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان در آمریکا و اروپا و همچنین اعمال محدودیت های شدیدتر در کالیفرنیا پیش از کریسمس کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 24 سنت معادل 0.5 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 48 دلار 55 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 18 سنت معادل 0.4 درصد به 45 دلار 58 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت طی معاملات روز گذشته حدود یک درصد افت را ثبت کردند.

کشورهایی مانند آلمان، آمریکا و کره جنوبی به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 محدودیت های بیشتری را اعمال کردند. کالیفرنیا اکثر فروشگاه های خود را به مدت سه هفته تعطیل کرده و از مردم درخواست کرده اند که در خانه بمانند.

قیمت نفت طی معاملات هفته گذشته به دلیل تولید واکسن کرونا و همچنین تصمیم اوپک و متحدانش و اقدامات این گروه برای جلوگیری از رشد عرضه افزایش پیدا کرد اگرچه امیدواری به تصویب بسته حمایتی امریکا برای جبران خسارات ناشی از کرونا نیز بی تاثیر نبوده است.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا پیش بینی شده بود که ذخایر نفت این کشور در هفته اخیر کاهش یابد در حالی که روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204796
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه