«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند نزولی قیمت نفت در روز چهارشنبه 9 مهر 99

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر و در نهایت کاهش تقاضا جهانی برای سوخت کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر و در نهایت کاهش تقاضا جهانی برای سوخت کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 48 سنت معادل 1.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 40 دلار 55 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 33 سنت افت داشته و به 38 دلار 96 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت طی روز گذشته در پی عبور تعداد قربانیان کووید-19 از مرز یک میلیون نفر و سه برابر شدن آن ها طی سه ماه اخیر افت بیش از سه درصدی را تجربه کردند.

میدان نفتی سریر لیبی که از توانایی تولید حدود 300 هزار بشکه در روز برخوردار است،  پس از تعطیلی 8 ماه و توقف محاصره تاسیسات نفتی از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیران عامل بزرگ ترین شرکت های جهانی پیش بینی می کنند که احیای تقاضای نفت به کندی صورت بگیرد و طی ماه و یا حتی سال های آینده شاهد تغییرات اندک در قیمت ها باشیم. اعمال محدودیت ها پس از شیوع این بیماری و کاهش سفرها و مصرف سوخت منجر شده تا بازار نفت تحت فشار قرار بگیرد.

شرکت های نفت به دنبال راهکاریی برای برون رفت از این شرایط هستند و بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا از روز گذشته اقدام به تعدیل نیرو است. از طرفی دیگر بعید به نظر می رسد که کشورهای تولید کننده نفت اوپک و متحدانش طبق قرار قبلی تولیدات خود را از ژانویه افزایش دهند.

سرمایه گذاران در حال حاضر چشم انتظار گزارش های مربوط به ذخایر نفت آمریکا هستند. نخستین مناظره انتخاباتی میان بایدن و دونالد ترامپ برگزار شد و طبق نظر سنجی های انجام شده، بایدن 77 ساله از نظر اجرای نظم و قانون، مهار خشونت نژادی و مبارزه با کرونا از دونالد ترامپ جلوتر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201698
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه