«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند نزولی قیمت نفت در پی افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19

بهای نفت کاهش یافت و به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و احتمال افزایش عرضه به بازار افت 2 درصدی را طی هفته گذشته تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت کاهش یافت و به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و احتمال افزایش عرضه به بازار افت بیش از 2 درصدی را طی هفته گذشته تجربه کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 2 سنت به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 92 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 6 سنت افت داشته و به 40 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب 2.9 و 2.1 درصد کاهش را ثبت کردند.

شمار مبتلایان به کرونا در کشور آمریکا (بیشترین مصرف کننده نفت جهان) افزایش داشته است و به نظر می رسد که محدودیت ها به نیویورک سیتی دوباره بازگردد.تاکنون بیش از 200 هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری در این کشور از دست داده اند.

مصرف سوخت در آمریکا به دلیل اعمال محدودیت های مسافرتی همچنان پایین بوده و بر احیای اقتصاد جهانی و این کشور سایه افکنده است. از طرفی دیگر، افزایش تعدا مبتلایان به کووید-19 در سایر کشورها محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

میزان تولید پالایشگاه های نفت هند در ماه آگوست به نسبت سال گذشته حدود 29 درصد افت کرده و در واقع تقاضا به دلیل کاهش فعالیت های صنعتی و همچنین محدودیت های حمل و نقل پایین آمده است.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته منتهی به 25 سپتامبر به میزان 6 عدد افزایش داشته و در مجموع به 261 واحد رسیده است.

تولیدات نفت لیبی به تازگی افزایش داشته و بعد از لغو محاصره تاسیسات نفتی خود، نخستین تانکر خود را برای بارگیری رزرو کرده است. به نظر می رسد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر علیرغم تحریم های آمریکا روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201392
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه