میهن صنعت :

رونق بازار لوازم یدکی بی کیفیت

میهن صنعت : یک تولید‌کننده قطعات یدکی خودرو‌های سنگین در کشور ترکیه گفت: تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز و دلار در سطح کشور تقاضای مردم را برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو‌ها به صفر رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس، محمود زارع در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه در زمینه تولید توربو‌شارژ به عنوان قطعات یدکی خودرو‌های سنگین در کشور ترکیه فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: تمام تولیدات این شرکت از ضمانت یک ساله برخوردار هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های فرا‌روی بخش‌های تولید‌کننده قطعات و لوازم خودرو اضافه کرد: اکثر تولید‌کنندگان فعال در زمینه صنعت خودرو در راستای فعالیت خود با مشکلات ارزی و نوسانات بازار ارز و دلار مواجه هستند.

تولید‌کننده قطعات یدکی خودرو‌های سنگین در کشور ترکیه تصریح کرد: این شرکت اجناس با‌کیفیت بسیار بالا را در کشور ترکیه تولید و به ایران وارد می‌کند اما به دلیل ثابت نبودن قیمت دلار در هیچ زمانی نمی‌توانیم این اجناس را با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره نیز در راستای تولیدات خود و وارد کردن این تولیدات به کشور ایران در حال ضرر هستیم، ادامه داد: تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز و دلار در سطح کشور تقاضای مردم را برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو‌ها به صفر رسانده است.

زارع در پاسخ به این سؤال که برای ساماندهی این وضعیت چه انتظاری از مسئولان دارید، تاکید کرد: در شرایط فعلی مسئولان باید با حمایت‌های خود به مردم کمک کنند و در حال حاضر اجناس با‌کیفیت در بازار‌های ایران پیدا نمی‌شود و مردم به دلیل مشکلات مالی و افزایش چندین برابری قطعات و لوازم یدکی خودرو‌ها به اجناس درجه دوم و سوم روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه اجناس با درجه پایین نیز یک بار مصرف هستند اما مردم برای خرید این اجناس نیز چاره‌ای ندارند، افزود: در صورتی که روند بازار به صورت فعلی ادامه یابد تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و کاهش نرخ ارز و دلار از راهکار‌های ضروری برای ساماندهی این وضعیت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11864
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه