رویکرد لامبورگینی به توربوشارژر در اروس
میهن صنعت: مدل جدید لامبورگینی اروس شاسیبلند از لامبورگینی شاید اولین مدل همراه با توربوشارژ از این کمپانی ایتالیایی سازنده خودروهای اسپرت باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با توجه به قوانین سختگیرانهتری که روز به روز برای آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان وضع میشود، لامبورگینی نیز در مدل اروس از یک موتور V8 توربو به جای موتورهای مرسوم این برند نظیر V10 یا V12 تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد.
استفان وینکلمن دراینباره به اتو اکسپرس پس از معرفی اوراکان میگوید:
یک شاسیبلند در آینده اولین موتور توربوشارژری ما را خواهد داشت.
به نقل از پدال این اولین اشاره مقامات لامبورگینی به استفاده از موتورهای توربو نیست و قبلاً مائوریزیو رجیانی نیز از اجبار این کمپانی به موتورهای توربو در طی ۳ تا ۴ سال آینده صحبت کرده بود.
اطلاعات زیادی از این V8 وجود ندارد، ولی موتور ۴ لیتری V8 با توربوهای دوقلو و قدرت ۵۵۲ اسببخار از آئودی در RS6 و RS7 یکی از گزینههای لامبورگینی خواهد بود. اروس با آئودی Q7 و بنتلی SUV دارای پلتفرمی مشترک خواهد بود و بنابراین پیشرانه مشترک نیز یکی از عوامل حیاتی در سوددهی این مدل جدید میتواند باشد.
سرپرست طراحی لامبورگینی، فیلیپو پرینی گفته است که مدل نهایی اروس شاسیبلند به کانسپت این خودرو در سال ۲۰۱۲ وفادار خواهد ماند:
در حال حاضر این مدل بسیار به کانسپت اروس نزدیک است. ما معمولاً سعی میکنیم که از کانسپتهای غیرعملی پرهیز کنیم. برخی از آنها نشدنی هستند. اروس امّا فوقالعاده است و بسیار خوب پیش میرود. هدف ما این است که همین طراحی را تا مرحله تولید حفظ کنیم.
اروس دارای بهینهسازیهای زیادی برای سیستم تعلیق، فرمان و گیربکس خواهد بود تا بتواند به عنوان اسپورتیترین شاسیبلند حاضر در بازار شناخته شود.