میهن صنعت:

رو شدن دوباره پرونده آلودگی آب شرب

میهن صنعت: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مستنداتی را در خصوص آلودگی آب تهران تهیه کردم که با توجه به مستنداتی که طبقه‌بندی شده مجاز به انتشار عمومی ‌آنها نیستم و آن را در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌دهم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از اقتصاد نیوز با وجود صحبت‌هایی که اخیرا مبنی بر راه‌اندازی سامانه نیترات‌زدایی برای آب شرب تهران اعلام شد، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر عنوان کرده که مدارک آلودگی آب تهران که وی پیش از این مدعی شده بود، آماده شده است.

چندی پیش رحمت‌الله حافظی عنوان کرده بود که آب تهران آلوده به نیترات است و این میزان نیترات در وضعیت استانداردی به سر نمی‌برد. مسئله آلودگی آب تهران ابتدا از زبان وی عنوان شد تا جنجال برسر میزان نیترات آب شرب تهران بار دیگر بر سر زبان‌ها بیافتد.

با این حال، چندی بعد وزیر بهداشت به صراحت اعلام کرد که دولت به مردم دروغ نمی‌گوید و آب شرب تهران آلوده نیست. در همان زمان نیز حافظی عنوان کرده بود که در صورت راه‌اندازی سامانه نیترات‌زدایی، پرونده آلودگی آب تهران بسته است.

با این حال، وی بار دیگر در صحن شورای شهر به مسئله آلودگی آب تهران اشاره و عنوان کرده است که مدارک و اسناد ادعای وی آماده ارائه است.

وی عنوان کرده است: این موضوع در دو هفته گذشته مطرح شده و مشکلاتی را در نزد افکار عمومی به وجود آورده که بنده مستندات آلودگی آب شهر تهران را تهیه کرده‌ام که با توجه به اینکه مستندات طبقه‌بندی شده مجاز به انتشار عمومی آنها نیستم و در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهم داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین از ریاست شورا درخواست کرد که در جلسات بعدی از استاندار تهران، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و مدیرکل آبفای تهران برای ارائه گزارش در شورا دعوت کندf

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=62925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه