میهن صنعت:

رکود در بازار فرش دستباف

میهن صنعت: رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به دلیل بلاتکلیفی بازار، وضعیت فروش فرش دستباف در داخل کشور مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان، باقر صیرفیان اظهار کرد: قیمت فرش دستباف بین 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، با این وجود به دلیل رکود، خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود.

 

وی با بیان این‌که متاسفانه فرش ایرانی در خارج از کشور نیز فروش خوبی ندارد، ادامه داد: تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و وضعیت نامناسب اقتصادی بعضی از کشورهای هدف از عوامل موثر بر کاهش صادرات این کالا است.

 

رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، کمبود بافنده فرش را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: به دلیل ضعف در فرهنگ‌سازی، بسیاری از مردم حاضر نیستند بافنده باشند چرا که همواره از خانواده‌های قالیباف به اشتباه به عنوان افراد فقیر نام برده شده است.

 

وی، پشم، کرک، ابریشم و نخ را به عنوان مواد اولیه این صنعت معرفی کرد و با اشاره به این‌که قیمت کرک در چند ماه گذشته 2 تا 3 برابر شده است، افزود: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن دستمزدها، فرش ارزان شده است.

 

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: این مسائل، سرمایه در گردش تولیدکننده را کاهش داده است که دولت باید با اختصاص وام بلندمدت و بهره کم، آنها را در رفع این کمبود نقدینگی یاری کند، چرا که شاه مهره زنجیره تولید فرش، تولیدکنندگان هستند و همه بخش‌های مربوطه مانند طراح، نقاش و رنگرز را به هم متصل می‌کنند.

 

به گزارش (ایسنا)،  صیرفیان ابراز امیدواری کرد، دولت با بهبود روابط با کشورهای خارجی راه را برای صادرات فرش دستباف ایرانی هموار کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31447
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه