«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رکورد نفت با کاهش عرضه اوپک شکسته شد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال کاهش عرضه از سوی اوپک، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز داده های منتشر شده از اشتغال آمریکا با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال کاهش عرضه از سوی اوپک، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز داده های منتشر شده از اشتغال آمریکا با افزایش مواجه شد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 35 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 70 دلار 69 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 35 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 63 دلار 43 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب با رسیدن به قیمت 70 دلار 76 سنت و 63 دلار 48 سنت، بیشترین میزان خود از نوامبر سال گذشته را تجربه کردند.

بانک آمریکایی جی پی مورگان نوشت، قیمت برنت در پی کاهش عرضه از سوی اوپک طی 4 ماه اخیر رشد 30 درصدی داشته و خوش بینی نسبت به مذاکرات تجاری چین و آمریکا به چشم انداز تقاضا و روند صعودی آن کمک کرده است.

علاوه براین، آمار اشتغال قوی آمریکا منجر به بهبود بازارهای آسیایی شده و تحریم های نفتی آمریکا علیه اعضای اوپک، ایران و ونزوئلا نیز بی تاثیر نبوده است.

لازم به ذکر است که عواملی مانع از رشد قیمت ها در سال جاری خواهد شد. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه عنوان کرد: اگر توافق کاهش تولید اوپک دوباره تمدید نشود، تولید نفت روسیه در سال جاری باز هم افزایش می یابد.

تولید نفت روسیه به بالاترین رکورد 556 میلیون تن معادل 11.16 میلیون بشکه در روز در سال گذشته رسید و از طرفی دیگر، تولیدات نفت آمریکا در مارس گذشته از مرز 12.2 میلیون بشکه در روز عبور کرد.

طبق اعلام موسسه مشاوره FGE، صادرات نفت آمریکا با راه اندازی خط لوله جدید پرمین از ماه جولای حدود 500 تا 600 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت.

نگرانی هایی در خصوص سلامت اقتصاد جهانی وجود دارد که سرمایه گذاران در انتظار حل اختلاف تجاری میان آمریکا و چین هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174346
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه