وزیر راه خبر داد

ریل‌گذاری مسیر همدان – سنندج به‌ زودی آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ریل‌گذاری مسیر همدان - ملایر و همدان - سنندج به‌ زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: در دولت یازدهم ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه ریلی جدید ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس آخوندی امروز (دوشنبه) در آئین افتتاح راه‌آهن همدان – تهران توسط رئیس جمهور، با بیان اینکه در دولت یازدهم برای ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم ریل تحویل داده شد، اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم ایران تحویل می‌دهیم.

آخوندی تصریح کرد: کل ریلی که در دولت دهم تحویل داده شد، ۳۸۰ کیلومتر بود و ۱۸۰ کیلومتر خط دوم تحویل داده شده بود اما در دولت یازدهم ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط دوم سوم و چهارم اضافه خواهد شد، اضافه کرد: در مسیر بافق – اصفهان ۵۰۰ کیلومتر خط دوم رکورد بزرگی است.

آخوندی عنوان کرد: ۱۲۰ واگن مسافری و ۲۰۰۰ واگن باری جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی شد و برای خرید ۷۰۰۰ واگن باری قرارداد بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۳ لوکوموتیو در کشور وجود داشت که ۱۳۰ لوکوموتیو دیگر اضافه شد و در حال حاضر ۶۳۴ لوکوموتیو در ‌کشور وجود دارد، تصریح کرد: مسیر کرمانشاه – اسلام‌آباد که مدت‌ها تعطیل بود، فعال شده تا بتوانیم خط عتبات را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: راهکار اساسی کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا گرایش به سمت حمل و نقل ریلی است./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=121390
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه