میهن صنعت:

زلزله برازجان به خانه‌های تاریخی بوشهر آسیب رساند

میهن صنعت: برخی از بناهای تاریخی دشتستان و برازجان در استان بوشهر به‌دلیل وقوع زلزله ۵/۷ریشتری هفتم آذرماه ۵ تا ۱۰‌درصد آسیب دیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این خبر را کارشناس مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهراعلام کرد و گفت: کاروانسرای مشیرالملک معروف به دژ در برازجان کمتر از 10درصد آسیب دیده است. برج شمالی و دیواره‌های جانبی این کاروانسرا ریزش داشته و ترک‌های عمیقی در طاق‌ها ایجاد شده است. همچنین به شاه‌نشین در ضلع جنوبی کاروانسرا آسیب‌هایی وارد شده است.

خلیل رازه با بیان اینکه پل مشیرالملک و کاروانسرای کنار آن نیز کمتر از 5درصد آسیب دیده‌اند، گفت: این پل در جاده مواصلاتی برازجان به شیراز قرار دارد که بخشی از جان‌پناه پل از دهانه جدا شده و ترک‌هایی نیز در طاق‌های دهانه ایجاد شده است.وی افزود: خوشبختانه محوطه تاریخی بردک سیاه متعلق به دوره هخامنشی از روستای درودگاه و بقعه شیخ منصور خزاعی در روستای زیارت (در منطقه دشتستان) هیچ آسیبی ندیده‌اند.

به گزارش ایسنا دیروز نیز نگهبان کاخ بردک سیاه یک کاخ هخامنشی واقع در استان بوشهر به خبرگزاری میراث فرهنگی اعلام کرده بود که آسیبی از وقوع زلزله به کاخ بردک سیاه و 2کاخ هخامنشی دیگر در استان بوشهر وارد نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32725
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه