میهن صنعت

زمان اجرای طرح جابجایی اپراتور بدون تغییرشماره تلفن همراه مشخص شد

طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره(ترابرد پذیری) طرحی است که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلب رضایت بیشتر مشترکان تلفن همراه به مرحله اجرا درآمده است.

علی اصغر عمیدیان در نشست خبری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دو ماه پیش با اپراتورها هم قسم شده ایم تا در هفته دولت امسال طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره (ترابردپذیری) به صورت کامل راه اندازی شود.

به گفته وی مرحله آزمایشی این طرح با مجوز 500 نفر در هفته اول، 500 تا 750 نفر در هفته دوم و یک هزار نفر در هفته سوم در هفته های گذشته آغاز شده و خاطرنشان کرد: این طرح در هفته نخست یک درصد موفقیت داشت که در هفته دوم، میزان موفقیت به 10 درصد افزایش یافت.

طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره(ترابرد پذیری) طرحی است که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلب رضایت بیشتر مشترکان تلفن همراه به مرحله اجرا درآمده است.

عمیدیان گفت: اکنون ودر هفته سوم مرحله آزمایشی، طرح تا 20 درصد موفقیت کسب کرده و 6 هزار مشترک درخواست جابجایی اپراتور داشتند که درخواست یک هزار مشترک با موفقیت انجام شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: طرح ترابدپذیری یک طرح ملی است که با همکاری همه اپراتورها و شرکت زیرساخت انجام می شود و پس از دوره آزمایشی موفق، اجرای رسمی آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده نشان می دهد تاکنون اجازه تبلیغات به اپراتورهای تلفن همراه داده نشده است.

عمیدیان خاطرنشان کرد: طرح ترابردپذیری کار بسیار پیچیده ای است، اما انتظار می رود در هفته دولت این طرح به صورت نهایی و برای تعداد نامحدودی تقاضا اجرایی شود تا در صورتی که هر مشترکی بخواهد با حفظ شماره خود، اپراتورش را تغییر دهد، مشکلی نداشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات پیرامون اعمال مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه اینترنت گفت: کاهش تعرفه اینترنت بین الملل، کاهش 16 تا 40 درصدی هزینه اپراتورها را در پی داشت.

وی گفت: این مصوبه در لایه های دو و سه شبکه زیرساخت بین 20 تا 70 درصد و به صورت میانگین 40 درصد کاهش هزینه را برای اپراتورها به ارمغان آورده است و بر این اساس در سازمان تنظیم مقررات در حال نظارت جدی است تا این کاهش تعرفه برای کاربران نهایی نیز ملموس باشد.

عمیدیان موضوع الزام اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه را برای راه اندازی سامانه اندازه گیری کیفیت اینترنت مطرح ساخت وگفت: این موضوع برای شفاف سازی خدمات ارایه شده به استفاده کنندگان نهایی باید انجام شود و مشخص خواهد شد که کدام اپراتور در چه بخشی با مشکل اختلال روبرو است و میزان جرایم اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت به تفکیک مشخص شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: قرار است در آخر به یک سامانه یکپارچه هوشمند کیفیت که همه لایه های شبکه ارتباطی کشور را پوشش می دهد، دست یابیم که طراحی این پروژه انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی اظهار داشت: مصوبه 222 برای تعیین چارچوب و شا خص های استاندارد کیفیت خدمات در بخش ارتباطات داده در بخش شبکه تصویب و طبق آن ضوابط و چارچوب موافقتنامه های سطح خدمت در داخل شبکه زیرساخت کشور برای ارایه خدمات مبتنی بر آدرس(IP )تعیین شد.

عمیدیان تعیین حدود شاخص های میزان تاخیر در سرویس، گمشدگی بسته ها، نوسان های تاخیر و مدت زمان رفع خرابی بر مبنای سقف مورد نظر را یادآور شد و گفت: رعایت نشدن این شاخص ها مشمول جریمه خواهد شد.

گفتنی است محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره طرح ملی جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره ( ترابردپذیری) شماره های تلفن همراه و آخرین وضعیت آن اظهار داشت: این طرح به نفع مردم انجام شده و یک سال و نیم است که در این زمینه اقدام شده و قرار بود این طرح در 27 اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما برخی اپراتورهای که احساس می کردند با اجرای آن مشترکانشان را از دست می دهند، مدعی وجود مشکل در سیستم اجرای ترابردپذیری بودند ودر آخر طرح به صورت آزمایشی عملیاتی شد.

به گفته وی وزارت ارتباطات درحال برطرف سازی اشکالات است و احتمال می رود طرح نهایی در هفته دولت شکل اجرایی به خود گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87014
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه