میهن صنعت:

زیباترین موتور سیکلت جهان

میهن صنعت: کانسپت سه چرخ الکتریکی کاوازاکی یکی از جاذبه های موتور شوی توکیو بود. این سه چرخه عجیب و غریب فرمان های مرسوم را کنار گذاشته و از قابلیت تغییر شکل برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کانسپت سهچرخ الکتریکی کاوازاکی یکی از جاذبههای موتور شوی توکیو بود. این سهچرخه عجیب و غریب فرمانهای مرسوم را کنار گذاشته و از قابلیت تغییر شکل برخوردار است.  پیشتر تفاوت میان اتومبیل و موتورسیکلت کاملا مشخص بود اما امروزه با روی کار آمدن وسایل نقلیه متنوع دو چرخ، سهچرخ و چهار چرخ تشخیص این موضوع چندان آسان نیست. کمپانی کاوازاکی هم با معرفی مفهومی سهچرخ الکتریکی و عجیب و غریب خود که از قابلیت تغییر شکل برخوردار است، وسیله نقلیه دیگری به این جمع اضافه و یک بار دیگر این سوال را مطرح کرده است. در هر صورت سهچرخه J مورد استقبال بی نظیری در موتورشوی توکیو قرار گرفته است.
این سهچرخه که شباهت فراوانی به مدل «لایتسایکل ترون» دارد، از دو حالت اسپورت و کامفورت (راحتی) سود میجوید. در حالت اسپورت جایگاه راننده پائینتر قرار دارد، چرخهای جلو به هم نزدیک میشوند و سهچرخه بیشتر به دو چرخهها شبیه میشود. هیجان سواری در این حالت مخصوصا در پیچها و سرعتهای بالا توصیفناپذیر است. در حالت دوم یا کامفورت راننده در جایگاه بالاتری قرار میگیرد و چرخهای جلو از هم دور میشوند بنابراین به راحتی میتوان به سواری و عبور و مرور در شهر پرداخت.
به گزارش حرف نو، در این سهچرخه خبری از فرمان مرسوم اتومبیلها یا موتورسیکلتها نیست در عوض دو اهرم هوشمند که شبیه اهرمهای هدایت کننده ماشینهای چمن زنی هستند به چشم میخورد.
به نقل از عصرخودرو اطلاعات چندانی از سیستم انتقال نیروی J در دست نیست اما به گفته کاوازاکی، این کانسپت فناوری مدیریت باتری اختصاصی و باتری هیدریدی نیکل فلزی و با ظرفیت بالای «گیگاسل» را به کار میگیرد.در مورد این که این رویای لیمویی زیبا به حقیقت میپیوندد یا نه متاسفانه باید بگوئیم هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر به تولید رسیدن آن گرفته نشده اما این موضوع چندان هم دور از ذهن نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45337
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه