ميهن صنعت :

ساخت جت 9 نفره در مشهد در مرحله طراحی است

ميهن صنعت : رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره اینکه یکی از پژوهشکده‌ها در دانشگاه فردوسی در مورد صنعت هوایی مطالعاتی را انجام می‌دهد، گفت: ساخت جت 9 نفره در مشهد در مرحله طراحی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، منوچهر منطقی امروز در افتتاحیه توربین بادی 3 کیلو واتی در کیلومتر60 جاده مشهد نیشابور که توسط پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد ساخته شده است، با اشاره به وضعیت هواپیماهای مسافربری موجود در کشور بیان داشت: مدت‌هاست که ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در صنعت هوایی کشور هستیم، و باید از این دانش‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم.

 

وی با اشاره اینکه یکی از پژوهشکده ها در دانشگاه فردوسی در مورد صنعت هوایی مطالعاتی را انجام می‌دهد، افزود: ما تصمیم داریم یک هواپیمای جت 9 نفره که کاربرد بسیار زیادی نیز دارد بسازیم، این وسیله سریع برای حمل و نقل، طراحی‌های اولیه آن انجام شده است و پس از طراحی تفضیلی در نهایت تبدیل به یک هواپیما خواهد شد.


رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به همکاری دانشگاه و صنعت هوایی کشور گفت: در دنیا دانش‌های پایه‌ای یکسان را می‌گیرند و تلفیق می‌کنند و یک محصول را به وجود می‌آورند به عنوان مثال نیروگاه‌های بادی با جت هواپیمایی یک سری مشترکات دارند، در طراحی پره‌های توربین یک سری فناوری‌هایی قابل استفاده است که از همان فناوری در بال هواپیما نیز استفاده می‌شود.


منطقی با اشاره به ساخت هواپیمای ایران 140 گفت: ساخت این هواپیما در حال انجام است و در جابه جایی‌هایی که با این وسیله داشتم ظریب امنیت بالایی در آن دیدم که معادل آن در کشور آلمان وجود دارد؛ البته این وسیله بیشتر در مسیر‌های کوتاه استفاده می‌شود.


وی با اشاره به قیمت خودرو بیان داشت: قیمت خودرو باید به سطح عقلانی برسد؛ به گونه‌ای که مشتریان بتوانند آن را بخرند، با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در کشور شده است باید سعی و تلاش شود تا قیمت این محصول پر طرفدار پایین بیاید.


مدیر عامل سابق شرکت ایران خودرو  صنعت خودرو سازی کشور را یک صنعت مهم دانست و خاطرنشان کرد: نمی توانیم این صنعت را رها کنیم؛ زیرا یک صنعت اشتغالزاست و در آینده شرکت‌های خودو سازی باید از حالت ساخت به حالت طراحی و صادرات در بیایند.

منبع : خبرگزاری دانشجو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16789
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه