میهن صنعت:

ساخت ماهواره مشترک ایران با سازمان همکاریهای فضایی آسیا اقیانوسیه

میهن صنعت: ایران پیشنهاد ساخت ماهواره و برگزاری دوره های آموزشی مشترک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه فضایی را به سازمان همکاریهای فضایی آسیا - اقیانوسیه (اپسکو) ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جلال انور دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا -اقیانوسیه (اپسکو) به همراه تیمی از متخصصین فضایی شرکت کننده در کارگاه بین المللی مدیریت برنامه های فضایی به ایران سفر کرد و از سازمان فضایی ایران و مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت بازدید کرد.

کارگاه بین المللی مدیریت برنامه های فضایی از 27 اردیبهشت تا 5 خرداد با همکاری سازمان اپسکو و سازمان فضایی ایران برگزار شد. 

دکتر حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی ایران در این باره گفت:در این بازدید کارشناسان و متخصصان از امکانات زیرساختی و تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت های فضایی دانشگاه علم و صنعت از نزدیک آشنا شدند؛ همچنین قرار است در روزهای آینده شرکت کنندگان در کارگاه بین المللی مدیریت برنامه های فضایی از دیگر مراکز دانشگاهی سازنده ماهواره از جمله دانشگاه امیرکبیر بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهادی از سوی دکتر حسین بلندی رئیس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت برای امضای تفاهم نامه دوجانبه و سه جانبه بین این دانشگاه، سازمان فضایی ایران و سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه برای برگزاری دوره آموزشی مشترک به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و انجام پروژه هایی مانند طراحی و ساخت ماهواره ها ارائه شد.

قائم مقام سازمان فضایی افزود: مشابه این تفاهم نامه بین سازمان اپسکو و سازمان فضایی چین منعقد شده که براساس آن دوره های آموزشی در دانشگاه های چین به متقاضیان کشورهای عضو اپسکو ارائه می شود.

به نقل از مهر فاضلی در دیدار با دبیر کل سازمان همکاریهای فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) ابزار امیدواری کرد در دوره مدیریت جلال انور، سازمان همکاری های فضایی آسیا- اقیانوسیه بتواند پروژهای عملیاتی را با در نظر گرفتن نیازها و ظرفیت های همه اعضا تعریف و به انجام برساند.

جلال انور نیز در نشست با قائم مقام سازمان فضایی ایران به ضرورت همکاری های موثر برای فعال تر شدن اپسکو تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49496
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه