ساخت مترو ۲۵۰ سال با وضعیت پرداخت دولتیها طول می کشد
میهن صنعت : معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید سهم مردم تهران را از دولت مطالبه کنیم، گفت: اکنون همه فشارها در توسعه حمل و نقل عمومی بر دوش شهرداری بوده این در حالیست اگر با چنین ارقام پرداختی بخواهیم ساخت مترو را پیش ببریم باید ۲۵۰ سال آینده را به
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از فارس، سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال 94 حوزه حمل و نقل براساس برنامه 5 ساله توسعه تهیه شده است، گفت : بیش از 25 درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت که اکنون در لایحه کارشناسی تهیه شده است .
به گفته معاون شهردار تهران توسعه حمل ونقل عمومی، هوشمندسازی شهر و حرکت به سمت مدیریت هوشمند ترافیک ، نوسازی ناوگان و توسعه خودرورهای پاک اهم برنامه های تعریف شده در بودجه پیشنهادی حوزه حمل و نقل در سال 94 است .
تشکری هاشمی تصریح کرد : بودجه پیشنهادی حوزه حمل ونقل عمومی در سال 94 بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است که سرفصل آنها توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است .
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به این که از مجموع 195 میلیارد تومان بودجه مصوب شورای اسلامی به متروی تهران، تاکنون تنها 95 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، گفت: در حالی که حدود 2ماه تا پایان سال باقیست دولت بالغ بر 104 میلیارد تومان تنها در بخش عمرانی مترو به شهرداری تهران بدهکار است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه باید سهم مردم تهران را از دولت مطالبه کنیم، گفت: اکنون همه فشارها در توسعه حمل و نقل عمومی بر دوش شهرداری تهران بوده این در حالیست اگر با چنین ارقام پرداختی بخواهیم ساخت مترو را پیش ببریم باید 250 سال آینده را به شهروندان وعده دهیم .
وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر مترو بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت : با بودجه های دولتی تنها دو کیلومتر و با عنایت به رقم پرداخت شده از سوی دولت تا این تاریخ، تنها یک کیلومتر مترو می توان ساخت.
معاون شهردار تهران با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه سال 94 دولت به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود 230 میلیارد تومان به بخش عمرانی مترو در بودجه 94 اختصاص یافته است که این رقم نیز در مقابل ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو قطعا پاسخگو نیست .