عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

سازمان حمایت در قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت اصلح‌تر است

میهن صنعت : عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس معتقد است: بازار خودرو در انحصار چند جانبه قرار دارد و نمی توان قیمت گذاری را به بازار سپرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از اقتصادنیوز، محمد حسن‌نژاد  با تاکید براینکه، شرایط حاکم بر بازار نشان می‌دهد که کالایی رقابتی است یا انحصاری، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت تولید خودرو در کشور، این کالا انحصار چندجانبه دارد.

این  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  معتقداست: بازار در اختیار سایپا و ایران‌خودرو است که حدود 90 درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند. و این مساله خود نشان دهنده  انحصاری بودن این کالاست.

او تاکید دارد: قیمت‌ خودرو باید توسط عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود اما باتوجه به اینکه در حال حاضر  انحصار در این بازار وجود دارد نمی توان قیمت گذاری را به بازار سپرد. بهتر است نهادی متولی قیمت گذاری خودرو باشد.

این عضو شورای عالی بورس معتقد است:سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اصلح‌تر از شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو است. هرچند هر دو سازمان به یک شکلی و زیر نظر دولت فعالیت می کنند. اما به نظر می رسد سازمان حمایت باتوجه به تجربه بیشتری که در یان عرصه دارد در قیمت گذاری موفق تر عمل خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=72816
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه