مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سال آینده برنامه ریزی سایپا بر سه محور افزایش کیفیت، تولید و تنوع محصول خواهد بود

میهن صنعت : مدیرعامل گروه خودروسازی افزایش تولید و کیفیت و همچنین تنوع محصول را مهمترین محورو ماموریت گروه خودروسازی سایپا برای سال آینده دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مهندس سعید مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا- در جشن رونمائی از 3 خودروی جدید سایپا که همزمان با جشن چهل و هفت سالگی این شرکت برگزار شده بود اظهار داشت: برنامه ریزی های سایپا در راستای افزایش کیفیت، افزایش تیراژ تولید و همچنین گسترش سبد محصولات در آینده نزدیک باعث استقبال بیش از پیش در بازارهای صادراتی خواهد شد.

وی با اشاره به رشد  تولید و همچنین افزایش سرمایه در خودروسازی اذعان داشت: نکته این جا است که با افزایش 2.5 برابری اشتغال در سایپا از 15 هزار نفر به 40 هزار نفر و با کمک بهره وری حجم تولید تقریبا 7 برابرشده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از گسترش سبد محصولات سایپا در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر سایپا در پارس خودرو نیز سه خودرو جدید به سبد محصولات سایپا افزوده خواهد شد و امیدواریم با گسترش این موضوع بتوانیم نیازمصرف کننده در این خصوص را پاسخگو باشیم.

 مدنی ادامه داد: در سال جاری صادرات سایپا نسبت به سال پیش دو برابر شد و برای تداوم و گسترش صادرات و رهایی از وابستگی به تک بازارهای صادراتی،  نیاز به تحول در زیرساختهای لازم در گمرکات کشور است و با برنامه ریزی به عمل آمده ،با صادرات بیش از 20 درصد از محصولات، امیدواریم  سایپا تا سال 1394 به خودکفایی ارزی خواهد برسد .

وی با اشاره به کاهش تولید در سال جاری گفت : امسال به دلیل بحران نقدینگی، افزایش نرخ ارز، افزایش بهره های بانکی و دستورالعمل های جدید بانک مرکزی و تغییر نرخ مواد اولیه داخلی در بورس کالا تولید خودرو کاهش یافت،. اما دلیل مهمتر افزایش قیمت خودرو این بود که روند رشد قیمت خودرو در سال های اخیر از سال 1376 تا 1391 فقط 64 درصد بود در حالی که رشد تورم حدود 780 درصد بوده و فاصله ای که ایجاد شد سود خودروسازان را کاهش دادو امکان سرمایه گذاری را از آنها گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: تجربه 6 ماه گذشته نشان داد که امکان عبور از بحران عملی و برنامه ریزی برای رسیدن به تعالی فراهم است اما برای این کار نیاز به حمایت از سوی حاکمیت خواهد بود و باید بدنبال راهی بود که از مشکلات اصلی خودروسازان یعنی افزایش قیمت مواد اولیه در بورس کالا، معضلات جدید در گشایش اعتبارها و دستورالعمل های امسال بانک مرکزی کاهش یابد.

مدنی با اعلام این نکته که امسال کمتر از 5 درصد از نیاز سایپا به ارز با نرخ مبادله ای تأمین شده است خواستار رفع مشکلات بوجود آمده در کاهش قیمت خودروسازان شد.

مهندس مدنی ضمن دفاع از استقرار نظام ارزش های اخلاقی، حرفه ای و سازمانی در سایپا خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که سایپا به یک شرکت ارزش محور تبدیل شود و تمام تلاش خود را در این خصوص بکار گرفته ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه