«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

سامسونگ به دنبال فروش 8 میلیون تلویزیون QLED در سال 2020

شرکت کره‌ای سامسونگ 14 سال است که در صنعت تلویزیون هوشمند همیشه صدرنشین بوده و اخیرا نیز با عرضه تلویزیون های پریمیومی QLED خود نشان داده که به این راه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت کره‌ای سامسونگ 14 سال است که در صنعت تلویزیون هوشمند همیشه صدرنشین بوده و اخیرا نیز با عرضه تلویزیون های پریمیومی QLED خود نشان داده که به این راه ادامه خواهد داد

برای سال 2020 این شرکت کره ای در نظر دارد فروشی بیش از انتظار را در بخش تلویزیون QLED داشته باشد. به گزارشTheElec، سامسونگ می خواهد تنها در سال 2020 بیش از 8 میلیون تلویزیون هوشمند به فروش برساند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2019 با فروش 5.3 میلیون واحد افزایش 50 درصدی را شامل خواهد شد.

البته سهم سامسونگ در بازار تلویزیون های QLED از 90 درصد فراتر می رود. شرکت های هایسنس، تی سی ال، ال جی، ویزیو، هوآوی و چندی دیگر هم به تولید تلویزیون QLED می‌پردازند اما چندان سهمی در این بازار ندارند. ویزیو سال گذشته تنها 380 هزار دستگاه تلویزیون QLED به فروش رساند و دو شرکت هوآوی و TCL نیز در مجموع به فروش 500 هزار دستگاهی تلویزیون کوانتوم دات دست یافتند. هایسنس نیز در سال 2019 به فروش 300 هزار دستگاهی تلویزیون دست یافته و انتظار می رود سال جاری فروش این برندها دوچندان شود

این نکته قابل توجه بوده که فروش تلویزیون های سامسونگ تنها 12 درصدشان را مدل های QLED تشکیل می دهند. این شرکت بیشتر روی تلویزیون های OLED پریمیومی تمرکز کرده تا سهم بزرگی کسب کند. سامسونگ توانسته به سهم 65 درصدی در بازار تلویزیون OLED دست یابد. این یعنی نسبت به LG دو برابر فروش بیشتری داشته است. سونی به جای فروش تلویزیون QLED بیشتر روی مدل های OLED تمرکز داشته و توانسته سهمی کسب کند.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود ایا سامسونگ به هدف می رسد یا خیر.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192153
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه