«میهن صنعت» بررسی کرد؛

ساینا اس سایپا، یک خودرو کوچک شهری با مزیت های بزرگ

چرا ساینا سایپا، یک خودروی کوچک شهری با مزیت های بزرگ در کلاس قیمتی خود به شمار می آید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این روزها آلودگی هوا، مصرف سوخت، گرانی خودرو و حمل و نقل به یک معضل اساسی تبدیل شده است. در این میان به نظر می رسد که ساینا اس با توجه به مشخصه هایی که دارد می تواند تا حدی به آنها پاسخ بدهد. چرا ساینا اس سایپا، یک خودروی کوچک شهری با مزیت های بزرگ در کلاس قیمتی خود به شمار می آید؟

طی سال های اخیر عوامل متعددی موجب شده است که قیمت خودرو به شدت افزایش پیدا کند. در این شرایط بسیاری از افراد و اقشار کم درآمد و حتی جوان هایی که خودشان می خواهد به صورت مستقل خودرو خریداری کنند با توجه به قیمت های بازار نمی توانند خواسته خود را عملی کرده و به نوعی با سرخوردگی مواجه می شود.

در همین حالت حمل و نقل شهری نیز به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. از یک سو ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت خودروهای عمومی مانند تاکسی جوابگوی نیاز شهروندان نیست. از سوی دیگر ترافیک و اتلاف وقت و زمان و از بین رفتن فرصت ها در میان است.

در همین حال با مشکل افزایش مصرف سوخت و هدر رفت منابع ملی همراه هستیم و البته با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان شده ایم. در این وضعیت کیفیت و امنیت خودروها نیز مساله بسیار مهمی به شمار می آید. با این حال به نظر می رسد ساینا اس سایپا می تواند پاسخی مناسب به این خواسته باشد.

یعنی این خودرو با توجه به قابلیت هایی که دارد می تواند بخش از نیازها و خواسته ها را محقق کند.هر چند از خودروسازان داخلی توقع بسیار بیشتری می رود.با این حال این ” تغییر به موقع”  که ساپیا برای ورود ساینا اس جدید به کار برده است، می تواند نقش مهمی در این میان بازی کند.

هر چند ساینا اس را نمی توان یکی از شاهکارهای صنعت خودرو سازی دانست اما این خودروی کوچک شهری قابلیت هایی دارد که می تواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب در کلاس قیمتی خود مطرح باشد.

مشخصات فنی ساینا اس

این خودروی دو گانه سوز که با تغییراتی نسبت به نسخه اولیه به بازار عرضه شده است، با توجه به جذاب تر شدن ظاهر و افزایش کیفیت تریم داخلی می تواند گزینه مناسبی برای جوانان و اقشار کم درآمد باشد.

از یک سو این خودرو در هر 100 لیتر 7 کیلومتر سوخت بنزینی مصرف می کند و از سوی دیگر مخزن گاز که گنجایش 62 برای آن در نظر گرفته شده است، قابلیت پیمایش 200 کیلومتر را به راننده می دهد. یعنی با یک باک پر بنزین و گاز تا 200کیلومتر می توان به راحتی مسافت های دلخواه را طی کرد.

این سیکل ترکیبی در کنار اینکه ساینا اس توانسته است استانداردهای آلایندگی یورو 5 را پاس کند، نشان می دهد که با سوخت مناسب نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا خواهد کرد.

البته استفاده از سوخت گاز سوز باعث کاهش قدرت موتور این خودرو نیز نخواهد شد.چرا که موتور 1.5 لیتری M15 این خودرو 87 اسب بخار قدرت تولید می کند و در شرایط استفاده از گاز به 82 می رسد.یعنی خودرو با افت محسوسی مواجه نخواهد شد.

امکانات ساینا اس

ساینا اس سایپا، یک خودرو کوچک شهری با مزیت های بزرگ

در همین حال سایپا ساینا اس با روکش پارچه‌ای صندلی، صندلی ۶ حالته راننده، صندلی ۴ حالته سرنشین جلو، قفل مرکزی روی داشبورد، سیستم تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی، آینه جانبی با تنظیم برقی، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ راننده، نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر، اسپیکرهای جلو و عقب،ف رمان هیدرولیکی دی کات، نور بدرقه تا منزل، چراغ جلو هالوژنی، چراغ مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، سیستم روشنایی دی لایت توانسته است بر جذابیت های خود اضافه کند.

اما در کنار تمام مزیت ها ساینا اس، می توان به قیمت مناسب و قابل دسترس برای بسیاری از اقشار کم درآمد اشاره کرد. در واقع این خودرو می تواند هم رویای خودرو دار شدن را محقق کند و هم می تواند با استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری به اندازه توان خود باعث افزایش اشتغال شود.

ضمن اینکه با افزایش استفاده از این خودرو در ناوگان تاکسیرانی علاوه بر افزایش حجم جابجایی مسافران و کاهش ترافیک در کاهش مصرف سوخت نیز تاثیر گذار باشد.در این میان گستردگی نمایندگی های خدمات پس از فروش سایپا، هزینه ارزان تعمیر و نگهداری و فراوانی قطعات یدکی هم می تواند یکی دیگر از مزیت های رقابتی ساینا اس به شمار بیاید که می تواند گزینه قابل توجهی برای انتخاب باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=256192
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه