سایپای جدید با مدنی، رونمایی از تغییرات
میهن صنعت : تغییرات در گروههای خودروسازی ادامه دارد اجماع نظرات کارشناسان در خصوص وضعیت نابسامان صنعت خودرو که ضعف مدیریتی را از دلایل مهم آن می شمردند باعث شد که پیش بینی ها در باره ی تغییرات مدیریتی در صنعت خودرو با معرفی کابینه دولت یازدهم خیلی زود محق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تغییرات در گروههای خودروسازی ادامه دارد اجماع نظرات کارشناسان در خصوص وضعیت نابسامان صنعت خودرو که ضعف مدیریتی را از دلایل مهم آن می شمردند باعث شد که پیش بینی ها در باره ی تغییرات مدیریتی در صنعت خودرو با معرفی کابینه دولت یازدهم خیلی زود محقق شود.
تصمیمات مدنی به عنوان سکاندار سایپا در راستای همین تغییرات بود. مدنی اما به خوبی می دانست که به قول گفتنی با یک گل بهار نمی شود و از ابتدا بنا را بر تغییر برخی مدیران اجرایی سایپا گذاشت که انتصاب خیلی از آنها در دولت قبل تنها باعث شد لبه ی تند و تیز انتقادها حول صنعت سیاسی بچرخد که صنعت مادر را از صنعتی کارآمد دورمی کرد.
روزهای بد زیادی در طول چندسال گذشته بر صنعت خودروسازی رفته است که تکرار دلایل آن در این مجال از حوصله خارج است اما اتخاذ تصمیمات نادرست مدیریتی را باید در صدر تمام این کاستی ها قرار داد.
راه پیش روی مدنی هرگز راه هموار و بدون دردسری نیست به خصوص اینکه از همین حالا گمانه ها درباره ی وتوی تغییرات بسیار اوج گرفته و حتی بنا بر شنیده ها از این گروه صنعتی برخی از این تغییرات انجام گرفتنی نیست.
بزنگاهی که دولت اعتدال و تدبیر و کابینه ی مورد وثوقش در عرصه ی اقتصادی دارند سبب شده که مدیران لایقی که در طول چندسال گذشته به هر دلیلی فضای اقتصادی از همراهی نظرات آنها محروم بود بار دیگر در سنگر جهاد اقتصادی گرد هم آیند تا امیدواری در دل صنعتگران شکوفه کند.
مهندس سعيد مدني يكي از مديران توانمند در دوره های قبل از افول اقتصادی بود که اجرای توانمندیهایش نظر دولت دهمی ها را جلب کرد و باعث شد امانت بزرگ گروه خودروسازی سایپا به دوش او بیفتد با امید به آنکه مانور تدبیر او بتواند گوشه ای از گره های بیشمار این گروه صنعتی را وا کند.
مدنی که از ابتدا با رویکرد سیاست زدائی در صنعت خودروسازی پا به عرصه گذاشته به شدت اعتقاد دارد که از دلایل مهم عقب ماندگی سایپا و ایران خودرو انتصاب و تصمیمات سیاسی در این دو گروه بزرگ خودروسازی است اما باید دید که چگونه سمبه ی برخی از لابی هایی که در دوره های قبل شکل گرفته را می شکند.
مدیر تکنوکرات سایپا اما در لابلای گفتگوهایش و لفافانه از برخی انتصابهای کارشناسی نشده و رابطه ای و فامیلی در دوره های قبل در عرصه خودروسازی کشور و به خصوص سایپا اظهار نگرانی کرد و قول ایجاد تغییرات زود هنگام برای رفع چالشها را داده است.
تصمیمات مدنی در خصوص تغییرات اگرچه مورد مذمت عده ای خاص قرار گرفته اما بازدهی خود را در مدت بسیار کمی نشان داده که تثبیت نرخ تولید 91 که تعجب همگان را برانگیخت از جمله ی این موارد است.
مطالعه ی کارنامه ی سعید مدنی در پستهای دیگر و نیز همچنین در طول یکسال گذشته در سایپا نشان از نگاه شایسته محوری در کارهای عملیاتی و اجرایی می دهد و شاید انتقادهایی که با ادعای تغییرات سیاسی به او وارد شده از طرف همان گروهیست که عرصه ی صنعتی کشور را با بهارستان اشتباه گرفته بودند و حال که تاریخ آزمون و خطای مدنی سر رسیده با مسموم کردن فضا سعی در به تعویق انداختن برخی از تغییرات دارند تا کانالهای فشار را بار دیگر بررسی کنند.
عملکرد مثبت این مدیر تکنوکرات در عرصه صنعت خودرو و نیز تعقییرات درست و به جا وی در گروه خودروسازی سایپا گویا به مذاغ بعضی ها خوش نیامده. امیدواریم جوی نادرست و خصمانه علیه وی سبب نشود که این قطب موفق خودروسازی کشور باز هم عقبگرد به دوران افول خود کند.