میهن صنعت :

سرمایه گذاری آئودی برای فناوری جدید

میهن صنعت : آئودی با افزایش دو میلیارد یورویی برنامه سرمایه گذاری پنج ساله خود، 24 میلیارد یورو (29 میلیارد دلار) برای طراحی فناوری و گسترش تولید هزینه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این برند لوکس که زیرمجموعه فولکس واگن است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 16.8 میلیارد یورو یا 70 درصد از کل این بودجه برای مدل‌های جدیدی مانند خودروی اسپورت یوتیلیتی کیو وان اختصاص یافته است.

آئودی انتظار دارد امسال بیش از 1.7 میلیون خودرو فروش داشته باشد.

روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی اظهار کرد: این خودروساز سرمایه گذاری بزرگی در بخش‌هایی مانند نوآوری در خودروهای برقی، قابلیت اتصال پذیری و ساختار سبک خودرو انجام می‌دهد.

آئودی قصد دارد تعداد مدل‌هایش را از 50 مدل کنونی به 60 مدل تا سال 2020 افزایش دهد.

این خودروساز که در فروش جهانی خودروی لوکس رتبه دوم را دارد، قصد دارد پیش از پایان دهه جاری از برند بی ام و سبقت گرفته و پرفروش‌ترین خودروساز لوکس شود.

رقابت لوکس سازان امسال فشرده‌تر شده به طوریکه میزان فروش بی ام و در 11 ماه نخست سال 2014 تنها 42 هزار و 600 دستگاه بیشتر از آئودی بود در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این اختلاف 54 هزار و 600 دستگاه بود.

آئودی در چین و اروپا از بی ام و پرفروش‌تر شده و اکنون قصد دارد بازار آمریکا را هم تصاحب کند. این برند خودروی مفهومی پرولوگ را در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی کرد و قصد دارد در سال 2017 یک کراس اوور برقی برای آمریکا عرضه کند تا برتری تلسا موتورز را به چالش بکشد. همچنین سرگرم ساخت کارخانه ای در مکزیک است که تولید شاسی بلند Q5 را در سال 2016 آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، بودجه آئودی بخشی از برنامه سرمایه گذاری 85.6 میلیارد یورویی فولکس واگن برای سبقت گرفتن از تویوتا موتور در فروش جهانی خودرو است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آئودی قصد دارد سالانه 4.8 میلیارد یورو برای تولید خودروهای جدید و گسترش ظرفیت تولید هزینه کند که بالاتر از 4.4 میلیارد یورو برنامه قبلی این خودروساز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64993
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه