میهن صنعت :

سرمایه گذاری خودروسازان فرانسوی در ایران

میهن صنعت : روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی از سودای کارخانه های اتومبیل سازی سیتروئن و پژو برای به دست آوردن مجدد بازارهای ایران خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در شهر ژنو به نظر می رسد درهای اقتصادی جهان به روی ایران باز شده است که اولین نشانه های این گشایش اعلام آمادگی شرکت های تجاری برای سرمایه گذاری در ایران بوده است.

در همین راستا روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی از سودای کارخانه های اتومبیل سازی سیتروئن و پژو برای به دست آوردن مجدد بازارهای ایران خبر می دهد.

این روزنامه می نویسد: خودرو‌سازهای فرانسوی بازگشت شان به جمهوری اسلامی را تدارک می‌بینند. این استراتژی با برداشتن تحریم ‌های اقتصادی علیه تهران و استرداد سرمایه جنرال موتورز از این گروه فرانسوی، اتخاذ شده است.

یکی از اصلی ترین گروههای خودروسازی در فرانسه موسوم به پی اس آ (PSA) در حال برقراری ارتباط مجدد با طرفهای ایرانی برای ورود به بازار خودروی ایران است که به همین مناسبت درصدد برگزاری یک نمایشگاه ماشین در تهران است.

به نوشته لیبراسیون بعد از رکود اقتصادی در آمریکا و اروپا به نظر می رسد این قرارداد تجاری محتمل برای حیات و رونق اقتصادی این شرکت های خودروسازی فرانسوی اهمیت زیادی دارد.

در این گزارش به نقل از ماکسیم پیکا مدیر شرکت پژو نوشته شده است: « به محض این‌که شرایط مهیا شود ما آماده خواهیم بود تا همکاری ‌مان با ایران را از سر بگیریم.»

به اعتقاد نویسنده این روزنامه سال جدید میلادی می تواند سال قرارداد جدید و بزرگی بین شرکت های خودروسازی فرانسوی با مقامات ایران باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39995
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه