میهن صنعت :

سرنوشت چینی ها در صورت بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به تاکید وزیر صنعت ، معدن و تجارت در همکاری نزدیک خودروسازان با شرکتهای خودروساز خارجی گفت : وزیر صنعت ، معدن و تجارت به خودروسازان توصیه نمودند که از طرف‌های خارجی دعوت کنند تا برای همکاری و تولید مشترک خ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به تاکید وزیر صنعت ، معدن و تجارت در همکاری نزدیک خودروسازان با شرکتهای خودروساز خارجی گفت : وزیر صنعت ، معدن و تجارت به خودروسازان توصیه نمودند که از طرف‌های خارجی دعوت کنند تا برای همکاری و تولید مشترک خودرو به ایران بیایند و قراردادهای بلند‌مدتی در این زمینه منعقد نمایند.

احمد نعمت بخش افزود : در جریان بحث و تبادل نظری که با مهندس نعمت زاده صورت گرفت ، بنا گردید با توجه به بهبود شرایط و چشم انداز کاهش تحریم ها ،ضمن دعوت از خودروساز معتبری که قبلا با آنها همکاری می نمودند جهت شرکت در همایش توسعه صنعت خودرو  ،قرارداد بلند مدت همکاری نیز با آنها منعقد نمایند.

وی تصریح کرد : چشم انداز تحریمها نشان می دهد که تحریم ها در حال کاهش است قطعا در این شرایط شرکتهای اروپایی نیز خواهان همکاری با خودروسازان ایرانی هستند لذا قرار است همزمان با برگزاری همایش با عنوان توسعه صنعت خودرو هر خودروسازی از طرف خارجی خود برای حضور در این همایش و همکاری مشترک دعوت نماید تا در این راستا با انعقاد قراردادهای بلند مدت ، صنعت خودرو وارد فضای جدیدی شود.

وی با اشاره به دعوت از خودروسازان اروپایی ،ژاپنی، کره ای و حتی آمریکایی در جریان برگزاری همایش صنعت خودرو افزود : با باز شدن فضای مذاکرات قطعا شرکتهای آمریکایی نیز علاقمند به حضور در ایران خواهند بود.

وی افزود : خودروسازان اروپایی ، ژاپنی و آمریکایی حرف اول را در دنیا می زنند البته پیش از این نیز با برخی از آنها نظیر بنز، پژو و رنو-نیسان و مزدا همکاری داشتیم و در صورت از بین رفتن تحریم ها و افزایش تقاضا برای همکاری با ایران باید خودروسازان خارجی در مناقصه ای که شرکتهای خودروساز ایرانی برگزار می کنند با یکدیگر رقابت نمایند.

وی تصریح کرد : قطعا در همکاری با خودروسازان بحث برد-برد مطرح است انتقال تکنولوژی ، طراحی پلت فرم مشترک در راستای تنوع وارتقاء کیفی محصولات و کسب رضایت مشتریان از اهداف همکاری با این شرکتهاست بنابراین در این راستا باید تلاش شود تا خودروهای قدیمی به مرور از رده خارج شده و خودروهای جدید جایگزین شوند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه طبق استراتژی صنعت خودرو تا افق 1404 باید 5 پلت فرم جدید توسط شرکت‌های خودروساز تعریف و تولید شود، گفت: بر این اساس بر روی هر پلت‌فرم نیز باید 4 تا 5 مدل خودرو جدید تولید شود دو پلت‌فرم بايد توسط خودروسازان داخلي و سه پلت‌فرم نيز بايد از طريق همكاري با شركت‌هاي خارجي طراحي و توليد شوند که حداقل تا آن زمان 20 الی 25 خودروی به روز و جدید در کشور تولید و عرضه می گردد.

نعمت بخش با اشاره به هزینه بر بودن طراحی پلت فرم در داخل تاکید کرد : پلت ‌فرم‌های تیبا، رانا و دنا در داخل طراحی و تولید شد اما طراحی این پلت ‌فرم‌ها هزینه‌ زیادی در برداشت بنابراین طراحی پلت فرم مشترک ضمن کاهش هزینه ها و ارائه برندی معروف در افزایش صادرات نیز موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد : البته همکاری شرکت های خارجی با خودروسازان ما مستلزم کمرنگ شدن تحریم ها است و شرکتهای فعلا در حال فراهم سازی مقدمات این همکاری هستند.

وی همچنین در خصوص سرنوشت چینی ها در صورت بازگشت خودروسازان خارجی به ایران به خبرخودرو گفت: اشکالی ندارد که خودروسازان ما با چینی ها نیز همکاری داشته باشند زیرا استانداردهای اجباری تولید خودرو در کشور ، استانداردهای 55 گانه اروپا است و جای نگرانی از نظر ایمنی و کیفیت را نخواهد داشت.

وی در ادامه به تاثیر همکاری با خودروسازان خارجی در پیوستن به بازار تجارت جهانی اشاره کرد و افزود : هدف نهایی از استراتژی صنعت خودرو ، تولید محصولات رقابتی است ، تولیدی که با کیفیت و قیمت مناسب باشد البته ما به ضعف خودروسازان در زمینه کیفیت خودروها آگاه هستیم، و همواره کیفیت موضوعی بوده که به طور مستمر مورد توجه قرار گرفته است اما قطعا با تولید محصولات جدید رقابتی ، خودروسازان به سهولت می توانند به سازمان تجارت جهانی بپیوندند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26963
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه